Siden den ene pakken med solsikkefrø inneholder nesten 3 ganger så mye som det andre ville jeg gått ut i fra at en av dem er enten feilmerket eller merket på en annen måte. Og det er jo selvfølgelig noe som ikke stemmer når den ene pakken med linfrø oppgis til å inneholde 34 g kh og de andre ingen. :) De 34 g er nok kostfiber som ikke skal telles med tenker jeg.
Forskjellene på nøtter og frø irriterer meg grenseløst. er det bare å pøse på med linfrø, kan noen bekrefte det? Skulle handle i går, men fant en pakke med masse karbs, så jeg nølte, og lurte på om jeg husket feil fra matvaretabellen.
Et annet problem er kokosmasse, det står sinnsykt forskjellige verdier på pakkene. Kokosnøtter er jo ikke så forskjellige? Og om de er det, hvordan i huleste kan produsenten vite hva som er i deres pakke akkurat?
Det kan evt være at de behandler varene forskjellig:) At vannmengdene osv blir forskjellige.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.