< Tilbake til oversikten

For mye kos

e84 sa for siden:

Uff....føler det blir litt for mye "kos" på meg om dagen jeg. Det er jo førjulstid og masse fristelser overalt. Det er vel bare noe med denne desember måneden kanskje? Jeg merker i hvertfall at det har blitt litt for mye godt på meg i det siste. Prøver jo vanligvis å holde det kun til lørdagene, men har blitt mer enn det nå i det siste. :eek:
Er det flere enn meg som koser seg litt ekstra i disse desembertider?:p :confused:

Holder meg til lavkarbo-kos altså, men får allikevel dårlig samvittighet :( Men...selvfølgelig bedre enn å tryne i høykarboskålen da i hvertfall..:cool:

Kanutten sa for siden:

Innser at jeg er priviligert som IKKE er søtsnopen! Jeg har tvertimot trøbbel med saltmaten...:rolleyes:

Brimstone sa for siden:

Du och jag Kanutten. Du och jag :o

Photobscura sa for siden:

Jeg merker i alle fall på meg selv at om jeg først begynner, så trigger det noe i meg. Det var en liten periode her da de hadde begynt å selge Atkins Dekadense Bar på Kiwi, og jeg endte opp med å spise en om dagen i flere dager, og selv om det ikke er en kjempebig deal, så måtte jeg gå i meg selv. Det gikk flere dager hvor jeg kjente meg dratt mot akkurat den hylla i butikken, men etter en liten stund så bare gikk det over.

Kanutten sa for siden:

:lol:

ftdmia sa for siden:

Hehe.. I feel ya, girl! Har blitt mye jobb i det siste og der er det alltid litt godis og brus nå i juletider. Jeg som er fattig student sier jo aldri nei takk til gratis "mat"! Haha :) MEN hin dagen tok det helt av og jeg spiste masse søtt, og jeg ble bare sliten, gretten og fikk en mild hodepine av det. Det er sånn jeg pleier å reagere på søtsaker, så da blir det litt enklere å si nei takk neste gang :)

men men, det er jo tross alt juletider og det er ikke den tiden vi trenger å ha den verste samvittigheten.

babydoll sa for siden:

Kjenner suget litt jeg og ja. Samboeren min har kjøpt MASSE sukkerfri sjokolade i sverige, og nå går det en plate om dagen. Bare tøys og unødvendig egentlig, men det minner meg iallefall på hvorfor jeg går på lavkarbo - for å bli kvitt snop-avhengigheten.

trillian78 sa for siden:

Ja! Det blir det. Men synes det er litt kos å koke karameller, rulle marsipankuler og lage konfekt i førjulstida. Og da må man liksom smake også. Nå er det for så vidt sukkerfrie varianter, og det er ikke store mengdene. Men det blir ofte, og, som Photo sier, det trigger noe... Blir plutselig mer småspising og snoking i kjøleskapet.

Julie sa for siden:

Huff, ikke i mitt tilfelle! Trynet fullstendig i dag: har spist cheez doodles, smørbukk, is med sjokoladepulver, pjalt med brunost, en Atkins Chocolate Decadence (adventskalender) og marsipan (til frokost)! Åja, for ikke å snakke om de lussekattene jeg spiste på søndag og mandag... :o

Så ja... tror ikke du trenger å ha dårlig samvittighet sammenlignet med meg. :p :D Er forsåvidt "glad" for å ha gjort det, om noen skjønner, for når jeg tenker over det så er ikke noe av det (bortsett fra is) som jeg har lyst til å spise mer av.

Men, det verste av alt er jo egentlig at jeg skal til London i morgen tidlig, og blir der til søndag (juleshopping med mamma), så der kommer det ihvertfall ikke til å gå på lavkarbo, om du skjønner hva jeg mener... (engelsk sjokolade er FARLIG godt!)

Bedre lavkarbo-godter en høykarbo - og sistnevnte, som jeg fant ut i dag, har blitt ALTFOR søtt etter min smak! Den der grønne marsipanen med sjokoladetrekk i begge endene smakte jo BARE sukker! :eek:

Nei, vil mye heller ha lavkarbo marsipankuler med sjokoladetrekk. :ja:

Just my two pence. :D

e84 sa for siden:

ÅÅÅ, heldig du er som skal til London a :) Da er det vel verdt å unne seg litt ja. Jeg har bodd der tidligere og jammen er det nok av godsaker der ja :D En ting jeg definitivt ikke hadde klart å holde meg unna i hvertfall, er en grande frappuccino fra Starbucks! :p yummie yuuuuum! :D Jeg unnet meg det for 1 mnd siden da jeg plutselig :eek: fant en Starbucks på Arlanda flyplass i Stockholm. Det var lykke det! My godness, såååå godt! :love:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.