Jeg har alltid stoppet på Statoil hver morgen før jobb å kjøpt små Karbodjevler...Hva i alle dager skal jeg kjøpe nå? Må lissom innom etter trening å ha et eller annet. En vane jeg ikke klarer å bli kvitt. I dag ble det Fishermans Friend. Er livredd for å få dårlig ånde pga. ketose..Noen som har noen råd på hva jeg kan kjøpe mot dårlig ånde på Statoil?- og noe annet snaks å ha i bilen på vei til jobb om morran? Ellers kjøpte jeg noen stickers for ketosjesjekk idag. De heter Uristix.På pakken står det Glukose og Protein. Fargene går fra lysegrønt til brunt eller noe..Har jeg kjøpt feil? Uff, dette ble mange spørsmål...Uansett, TUSEN TAKK for alle svar.
Det er ikke mye du kan kjøpe på en bensinstasjon om du følger reglene til Dr Atkins, men om du "bare må" kjøpe noe på bensinstasjonen, utover bensin og avis - Så:
"En ostepølse med bacon! Uten brød, takk. Lompe? Nei takk. Kan jeg få den i et beger? Takk :snill:"
Også har du på litt løk, agurkmix og dressing. nam :cool:
Angående Uristix, slik du beskriver den så er den nok feil. Beregnet på diabetikere som bare måler sukker. Den du trenger heter KetoDiabur som måler sukker og ketoner (sukker er unødvendig) Eller ketostix, som bare måler ketoner. :)
Var jeg som har flyttet tråden, fra "introduksjoner" av nye medlemmer, til Atkins "Induksjon" ;)
Hvis du er redd for dårlig ånde (det er ikke sånn at det stinker),
så anbefaler jeg Zincoral fra apoteket.
Meget effektiv mot vanlig dårlig ånde i alle fall, men jeg aner ikke hvordan den er mot disse ketonene.
Det er litt rart, for Zincoral smaker litt sånn tja litt ekkelt kanskje.
(minner meg om sånn rosa radioaktiv væske som drikkes før mt-scan).
Men etterpå så er man helt frisk og fin i munnen.
Når det gjelder snacks, så anbefaler jeg sigaretter eller snus. Kjempegod snacks :o
Mentholsigaretter kanskje?
Eller vann da, som jeg drikker mye av.
Er ikke sigaretter og snus kjempegodt, så veit ikke jeg :D
Det er jo bare tull, såklart.
Jeg har selv vært snusfri en stund nå, og røkt har jeg ikke gjort siden militæret for snart ti år siden.
Visste bare ikke hva annet jeg kunne anbefale av bensinstasjonsnack.
Kjenner til problemet. Jeg har alltid et behov for å spise noe når jeg kjører bil jeg :ja: og det er ikke bra. Nå har jeg begynt å ha med meg vannflaske i bilen hele tiden, og det fungerer det også.
[color=navy][/color]
Jeg har nemlig tro på at det er akkurat dette mønsteret med å kjøre innom Statoil hver morgen som du må få slutt på. Og innom etter trening. Jeg er den første til å skrive under på at det er vanskelig, men jeg tror det er VIKTIG å gjøre det for at resultatene skal bli bra. Kan jo ikke være sånn at vi skal la Statoil styre hva vi gjør opptil flere ganger i døgnet, kan det vel? dette sier Fedonisten med erte-stemme og et lurt smil sånn at du skal skjønne at jeg ikke mener å være ekkel
[color=navy][/color]
:klem:
...JA!, men hva?- og kan noen fortelle meg i detalj hva jeg skal spise for å få de 20 karbossene daglig? Jeg spiser litt grønnsaker om dagen, men aner ikke om det er over eller under 20...Please...En paprika? 3 gulrøtter, en skål bladsalat..? Hakke peil jeg :o
Gulrøtter ( knaskegulrøtter)
Tørrfisk ( kansje ikke noe for de som er redd for dårlig ånde)
spekesnacks
Du kan jo også ta med deg hjemmefra:
Vann
Shake
gulrøtter
Kalkunpølse ( muligens litt tvilsom på intro)
Selv har jeg med meg en kopp koffeinfri kaffe.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.