< Tilbake til oversikten

Hvilke koteletter er best?

ada-emilie sa for siden:

Jeg beveger meg varsomt for muligens å tørre spise annet enn kylling og reinsdyr. Svin er utelukket, men tenker teste storfe og lam. Vet fra barndommen at det var noen koteletter som var svært gode, andre var svært salte og rare i smaken. Noen koteletterfarne her?

Grovsnus sa for siden:

Sommerkoteletter kan være salte, de er også røkt. Men hvis du kjøper ukrydra, så bestemmer du jo selv hvor salte de skal være.
Nakke koteletter av storfe er vel de "feteste", lam er jo magert kjøtt, fettet ligger utapå. Så hvis du tar med det i steikinga så blir det bra.
Svin, nakkekoteletter er også bra. Men hvorfor vil du ikke spise svinekjøtt?
Mvh Grovsus

sylwester sa for siden:

Hva mener du med best? best for dietten eller best på smak?

Når jeg hører ordet kotelett så tenker jeg svinekoteletter med en gang så jeg blei litt overraska da jeg så at svin var utelukket. Hvis ikke ville jeg anbefalt nakkekoteletter som har marinert fett (15,5g/100). Vanlig svinekoteletter kan komme opp i det fettnivået, men da er det synelig kant med spekk. Ikke alle som liker det. Nå er jo tiden for ribbe som er det tykket med mest fett (35,1g/100)

Av okse er det vel entrecôte som har marinert fett, men ikke på langt på nær så mye som svinenakke (11,5/100).

Lam er magrere. Jeg spiser vel mest fårikålkjøtt og skivet lammelår. Fårikålkjøtt er det joe mest fett i av de alternativene.

Jeg er også glad i vilt, men nesten alt vilt er veldig magert kjøtt. Fettet må komme fra tilbehøret.

Kanutten sa for siden:

Svinekoteletter er snadder!
Vel og merke hvis man får tak dem som ikke er blitt foret med fiskemel...

ada-emilie sa for siden:

Med best tenkte jeg på smak, ja, Sylwester. Håpet du skulle svare siden jeg vet du spiser koteletter:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.