Jeg har holdt på med ketolyse i fem uker nå. Har ikke skrevet noe innlegg her før, men lest masse her og funnet så mange flotte oppskrifter.
Jeg begynte på 110 kilo og har gått ned til 101,5 på disse ukene. Synes ikke det har vært noe problem, selv om maten har blitt litt ensformig, men nå føler jeg at jeg står bom stille uten at jeg føler jeg gjør noe annerledes. Men det er kanskje vanlig?
Jeg har ikke laget meg noe bestemt mål, for det har jeg alltid gjort før og sprukket når jeg ikke har nådd målet. Så nå er kun første mål å komme under 100 kilo uten å ha noe tidspunkt. Etter det så skal jeg tenke litt videre, men ingen store mål av gangen.
Det er alikevel en ting jeg lurer veldig på. Er det vanlig å få forstoppelse når man går på dette? Jeg sliter virkelig med det og det går flere dager uten at jeg er på toalettet. Og har noen noen gode forslag på noe som kans hjelpe på det?
Velkommen inn i lavkarbo verden:)
Når det gjelder magen og dens vranglåsing, så kan du prøve å røre ut 1 ts fiberhusk i et glass vann. drikk med en gang. Drikk dette morgen og kveld, det løser garantert problemet:D
Signerer denne jeg. :ja: På høykarbo-kosthold er det vanlig med masse bæsj :o fordi det som kommer ut igjen er det som kroppen ikke klarer å nyttiggjøre seg.
På lavkarbo klarer kroppen å nyttiggjøre seg nesten alt. Det blir MYE MINDRE bommelom, altså! Selv går jeg bare et par ganger i uka.
Wao! Fantastisk bra nedgang på bare 5 uker! :) Tror det er ganske vanlig å stoppe litt opp, mens kroppen tar seg inn. Du har jo allerede gått ned en del, på relativt kort tid. Som Kitt sa til meg: kanskje kroppen din trenger en lengre pause før den tar sats igjen. Jeg står også stille og vipper opp og ned på det samme kiloet for tiden, men prøver å ikke stresse for mye med det. Lykke til med videre nedgang. Vi må visst bare være tålmodige, så løsner det nok etter hvert. ^^
Ja noen ganger må man bare ta en skikkelig drittprat! :D
Mange nye som søker råd om forstoppelse når de slett ikke er forstoppet. Men det er jo forsåvidt logisk å tenke "ikkeno bæsj = Forstoppelse". Men man er bare ikke vant til å spise mat som kroppen klarer å bruke opp. Og det er jo ganske sykt å tenke på egentlig. Lite dritt på lavkarbo ja :p
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.