Mandlene i bunnen min ble veldig finmalt, så den ble tørrere enn om det hadde vært grove biter :ja: Ble ikke så saftig, men litt seigere etter en runde i fryser :ja:
Det går sikkert an å bytte ut peanøtter medmandler, men for å få den litt salte smaken, så bør du riste madlene i tørr panne med litt salt :ja:
Supert!! Takk for raskt svar:D hehe, jeg tok en råsjans!! Bunnen står nemlig i ovnen nå..hehe.
Er veldig spent på disse!! Men av erfaring, så spiser jeg alt av godsaker på kort tid.. så disse må jeg oppbevare i fryseren; out of sight out of mind..hehe
Hehe..ja, det lukter ihvertfall VELDIG godt her nå!
Jeg har kun den lyse sjokoladen fra sukkerfritt, så mine blir nok litt mer karber i enn dine...så jeg må gjøre en skikkelig innsats for å ikke gå amok her:)
De var kjempegode!! Men, om jeg skulle pirke, så ble kanskje bunnen litt tørr.. Jeg finmalte ikke mandlene, så jeg tror ikke det var det.. Noen som har noen tips om hva jeg kan ha i for å få den litt mer seig/mindre tørr? Jeg skal lage en ny posjon i ettermiddag, nemlig:)
så jeg skal ikke stivpiske de ? Bare røre den litt sammen ? Vurderer å lage denne nå :) Jeg har sjokolade som er sukkerfri, den er lys. Også har jeg litt mørk sjokolade. 70%. Usikker på hvilken som blir best. Jeg tror jeg går for den lyse :)
Med stivpiskede eggehvitte så blir bunnen sprøere, mer som en makronbunn til bløtkake. Eller suksseterte om du vil. Litt nøtter sammen med mandlene vil også gi en saftigere bunn. Kan jo sikkert hakke litt peanøtter å blande i lag med mandlene også.
Lager denne nå, sjokoladefyllet "skilte" seg på et vis. Jeg brukte 70% sjokolade(www.kraftfoodsnordic.com/kraft/images/nono1/pictures/Kokesjokolade-70.jpg). Ble liksom en "fett-fase" som ikke ville blande seg med sjokolademassen(som forøvrig var veldig kornet). Jeg tømte av fettet som ikke ville blande seg og blandet resten med peanøttene. får se hvordan det går.... :-/
Men de ble veldig SUPERgode da! :-) Bunnen var kanskje litt tørr, men det var min feil, jeg stekte bunnen litt for lenge. 20 minutter på 200 grader var litt lenge i min varmluftovn.
Ellers så rant det lille fettet som skilte seg ut ned på kantene av "kaka". Det så litt udelikat ut så jeg bare skar det bort.
Hei Gerd :)
Skal lage din kaka, og gleder meg...MEN skjønner ikke hvordan du får 50
biter :confused:
Det er en liten langpanne og jeg får aldri det til ...kanskje 20.
Det gjelder all baking sjenerelt :mad:
Tusen takk for oppskriften :):)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.