Jeg kan ikke klage over vekta nå. Konfeksjon 40 er ikke feit!
Men jula da. "Julemat" i seg selv er jo fett som bare det. I karbokosthold så blir det jo ekstremt fetende. Det skal sies at jeg ikke får spise melkeprodukter overhodet. Dermed eliminerer det de fleste kaker (smør) allikevel.
Da er min lure plan for å unngå "fem koselige" i juleuka som følger: jeg tar induksjon i ei uke, og Lutzer meg igjennom jula. For da kan jeg unne meg en og annen mandarin...:D
Jeg spiser det jeg har lyst på jeg. :) Heldigvis har jeg aller mest lyst på lavkarbo når det kommer til de vanlige måltidene, men nå om dagen går det med litt marsipansjokolade og noen pepperkaker og klementiner. :) Regner med å legge på meg et par kg i løpet av jula, men de farer fort av igjen etter jul - når det gjelder marsipansjokolade er jeg totalt viljeløs... :lol:
Jeg har ennå ca 10 kilo jeg vil gå ned, så jeg er ikke akkurat i "vedlikeholdsfasen" - men jeg gjør det vel litt som TrillTrall for tiden. Det frister ikke med kaker og marsipan, men jeg har gjort noen dypdykk i nøtter og mørk sjokolade.
For meg er ikke julemat bare forbundet med godterier og sånt, men med det å faktisk fråtse i mat. Når alt kommer til alt gir jeg meg selv klapp på skulderen for at jeg verken har lyst på eller spiser noe "galere" enn cashewnøtter og en mokkabønne i ny og ne. :p
:ja: Skal lage lavkarbomarsipan i helga da og håper den blir god! :) Lys melkesjokolade og potetgull og sånt frister ikke uansett så det går fint. Var en eks-kollega innom på jobben i dag, hun er også litt inne på dette med lavkarbo og hadde med seg noen små nøttekaker. Hun påsto hardnakket at det var nesten ikke søtt i dem! host De var knallsøte jo! :) For søte for meg egentlig, hadde holdt med en brøkdel av det søte i dem synes jeg.
Jeg skal spise litt som jeg vil den 24. og 25. er jobb igjen 27. så må ha den 26. på å reparere magen... hehe...
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.