< Tilbake til oversikten

Hvordan ser ditt lavkarbo kjøleskap ut?

Charlotte88 sa for siden:

Har sett et par artikler på nett om hvordan et "sunt" kjøleskap ser ut, så da spør jeg dere, hvordan ser deres kjøleskap ut??

Her er mitt (klarer ikke snu bildet)
edit: er helt ny på lavkarbo og har ikke fått tatt storhandelen ennå

Megvel sa for siden:

I mitt kan du ikke se veggen iallefall!
Og hele nedre del er full av grønnsaker og salatingredienser!
(Hjem og ta bilde)

kamp sa for siden:

vil ikke poste bilde...flau...

Overfylt :P

Jeg har min diett SCD/LOD kombinert LCHF, foreldrene mine har standar LCHF og søster spiser karbo..
Det er 5 hyller i kjøleskapet.
1 til min ferdig opplaget mat
2 til foreldrene mine + ustekt mat o.l.
1 til grønnsaker
1 til sauser o.l.

kaos :P

Timiane sa for siden:

chalotte88, så ryddig kjøleskap har ikke jeg. Legger ikke noe bilde ut her.
Har 3 hyller og 2 skuffer, fullt overalt av lavkarbo selvfølgelig;)

Charlotte88 sa for siden:

Hehe, jeg tror ikke mitt kjøleskap har vært så ryddig før, men kastet alle karbo varene mine i dag og så ble det fort tomt og ryddig.
MEN sånn er det ikke nå lenger, nå er det fullt av masse godsaker som egg, kjøtt, cottage cheese og gode oster!

ada-emilie sa for siden:

Det er lite og stappa med masse forskjellige grønnsaker, epler, tunfiskboks, champinjong, minimais, egg, soyamelk, gulost, sesamolje, bremykt, grønne oliven, ferdigstekte kyllingfileter og i fryseboksen er det reinsdyr, kylling og en sjelden gang torsk, kolje eller ørret).

Bombus sa for siden:

Jeg er fryktelig dårlig til å kaste, så selv etter trekvart år på lavkarbo er det nesten ei hylle full av sauseflasker som sjelden eller aldri er i bruk, verken før eller nå:)

Ellers er det ryddigere enn før. Jeg har et begrenset utvalg: én ost, egg, fløte, melk, kaviar, majones, sennep og masse grønnsaker. Samt en eller annen ferdiglaget middagsmat laget for to-tre dager. Av og til en åpnet boks makrell. Smøret, tomatene, eplene, nøttene og oljen skal stå på benken.

I motsetning til før så blir nå grønnsakene spist istedenfor å bli kastet:o (litt flau over mitt tidligere liv, altså. Da kjøpte jeg kjøleskapet fullt av grønnsaker for å føle meg sunn, for så å føle meg flau når de ikke ble spist og måtte kastes).

Cyan sa for siden:

Når det er ingen andre som tør å legge ut sitt rotete kjøleskap så skal sannelig jeg gjøre det :p Dette er kombinasjonskjøleskap: Lavkarbo + høykarbo + spedbarn + fisken under isen.

En boks most brokkoli med morsmelk til poden, en boks maggott til isfisken
Diverse medisiner og kosttilskudd: (Pencillin, minifoam, øredråper, Udo's, tran (naturell til far og mor og sitronsmak til poden), lavkarbogreier til mor (yoplait, rugbrød, makrell i tomat, ost i ymse variasjoner, smør, egg), høykarbogreier til far (juice, sukkeryoghurt, syltetøy, poteter, rødsaus), ellers en del grønnsaker, sauser/ketchup/sennep av ymse slag, en sur og en fersk melk, majones, kjøttkaker, pepsi max, sylteagurker, fløte, rømme osv, og sprit. Og så bruker det å være et par flasker øl til far, men de ble drukket opp i går :p Tror dette er et ganske typisk kjøleskap for de fleste familier, lavkarbo eller ei (minus maggotten da, men jeg er gift med en fiskeentusiast og pilkesesongen er i gang:p). I fryseren er det kyllingfileter, ørret, kjøttdeig, pølser, grønnsaker og store mengder morsmelk.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.