< Tilbake til oversikten

blir dere frista?

helenemor25 sa for siden:

Jeg sliter som f nå for tiden,har så lyst på sukker!!!!! og hjelper ikke meg når jeg har en samboer som sitter ved siden av meg hver kveld med godtepose i hånda..synst det er litt dårlig gjort jeg :( føler han vil jeg skal sprekke.. flere som sliter? jeg trenger litt " støtte" her :p

LenaBeatrice sa for siden:

Lage deg litt ekstra god mat til kvelds....ostefat kanskje?
Eller hva med litt julegodt med sukrin? Finnes masse gode oppskrifter her inne

Cherry sa for siden:

Ikke egentlig, men egentlig.

Kjøpte meg en marsipanpølse på shell her, siden jeg allerede hadde tanka full tank bensin til 14 kroner literen liksom, så sløsa jeg bort 17 kroner til på ei pølse...:p

Jessufaderhimmelensnavn så søt og ekkel! Spytta ut jeg.

Gerd sa for siden:

:klem:

Ja, jeg blir nesten alltid frista og får lyst på godis når jeg ser andre trøkker innpå :ja:

Sier som Dreamy, lag deg noe lovlig :ja:

Bær med fløte på er godt. Og mettende :)

langaard sa for siden:

Syns gubben din kan gå ut på trappa å spise godteriet sitt,slik som røykere må ut for å røyke:p:p

senorita sa for siden:

samboern min lever på snacks og cola og snop.. men han sitter på et eget rom og spiser så jeg overlever :P

arnakristin sa for siden:

Hei,
He, he… ikke noe trøst herfra! Jeg blir nemlig ikke frista, akkurat nå holder på å lage høykarbo julekaker og det går aldeles utmerket, lar meg ikke friste nei… Sliter bare med den gamle vanen med å skulle smake på deigen… men det har gått helt utmerket hittil til tross for nydelig lukt av nybakt honningkake og sandnøtter på vei inn i ovnen.

Husk at fysing/godtesug kan være et symptom på at du får i deg for lite fett!

halkatlala sa for siden:

blir ikke så veldig frista av godteposene til ungene, men nå har sønnen min kjøpt seg maarud potetgull med eddik og salt. jeg er i ferd med å gå ut av mitt gode skinn bare fordi jeg vet at posen er i huset. og hvis han ikke spiser den opp ganske så fort, så kommer jeg til å ryke:(

Queen of Wands sa for siden:

Synes den praksisen til samboeren din høres litt unødvendig ut ja. Selv om han ikke trenger å gå ned i vekt er det vel ikke særlig sunt med godtepose HVER kveld. Mulig han gjør det for å friste deg, vet ikke. Har opplevd lignende situasjoner, men ikke daglig da. Hold ut!

Jeg skal holde ut ,men i jula da skal jeg unne meg litt..bare litt :p føler egentlig som at han vil friste meg,for han var ikke slk før jeg begynte med lavkarbo... merkelig,kanskje han ikke liker at jeg er på vei til en slank kropp? hm.. menn kab være litt merkelig av og til:pmen jeg skal ikke sprekke,jeg må nok finne meg noe godt å lage:)

åh! den er faaaaarlig god :sikle: men vi må holde ut,dette klarer vi,tenk på all karbo som er i den !!

langaard sa for siden:

Stå på!! Høres nesten ut som om samboern er en smule misunnelig:D

Jeg laga krumkaker,gullvafler og risboller igår,og jeg overlevde:p men må innrømme jeg sikla ja:p er ikke bare bare:)

Ja,jeg tror nesten det :p

snill gubben din er da:)

:lol: der har vi det :D

at jeg ikke har tenkt på det! bær og fløte er jo godt,og er litt søtlig smak og,det hjelper sikkert:) takk for tips:)

ostefat ja! det har jeg ikke tenkt på :) takk for tips,nå har jeg noe jeg kan kose meg med i helga :D

Carisma sa for siden:

Jeg har av alle ting tryna i smultringene! :eek: Så jeg skjønner hvor du er ja. Jeg skylder på stress.... :rolleyes:

langaard sa for siden:

Da må du nekte samboern å smake på ditt :godis::p:p

ada-emilie sa for siden:

Vil ikke typen din støtte deg da? Dårlig gjort å sitte å provosere deg på den måten, synes jeg.

Og angående det potetgullet med eddik; be han gjemme det bort!

Å ha fristelser i huset er unødvendig dumdristig.
I begynnelsen er det vanskelig med fristelser. Etterhvert er de nye matvanene så innarbeidet at det ikke er noe problem. Så ta hensyn til deg selv så lenge det er nødvendig og be andre gjøre det samme.

Sweet Pink Kitty sa for siden:

Jada, og i det siste har jeg latt meg friste. For meg er det ingen krise, det har liksom vært mer viktig for meg å prioritere eksamen framfor kostholdet, må jeg ærlig innrømme. Men jeg har trent litt ved siden av, så det har gått fint. Fra mandag av skal jeg være på normalen igjen. ;)

blucher sa for siden:

Blir fristet innimellom, men stort sett går det ganske bra. Jeg er STA!
Ungene vifter litt med lørdagssjokoladene foran nesa mi, og ja, det lukter himmelsk fremdeles!
Jeg prøver å ta meg en babybelost, noen nøtter/mandler eller en kaffekopp med fløte oppi - og da går det veldig greit. Heldigvis liker de andre i huset mest chips som jeg ikke er så begeistret for i utgangspunktet (altså før lavkarbolivet).
På jobb har vi nå alltid et fat med pepperkaker stående for kundene, og det lukter utrooolig godt det også ;) Har klart å la være å smake det aller minste til nå, så ganske stolt!
Men ja, man må nok passe på at man er mett på de riktige tingene, få i seg nok fett og evt. ha noen 'lovlige' ting man kan ty til.

Timiane sa for siden:

Etter et par måneder på lavkarbo ble jeg så missunnelig bare jeg så noen spise, kjøpe skjokolade, hjemme hos var det forbudt.
Sist jeg skeiet ut, ble jeg så dårlig, alle lyster på slike ting er borte.
Jeg bytter det ut med godis jeg lager selv, eller sukkerfri pastiller. Mange ganger trenger jeg ingenting. Ting går liksom litt mere av seg selv nå enn ibegynnelsen.
Er ikke dette noe du kan ta opp med sammboeren din om det er et problem? Litt unøvendig av han da...

Señora sa for siden:

Nei, jeg blir ikke fristet faktisk, noe som er utrolig.

Men jeg bevilger meg litt 70% sjokolade om jeg føler for det.

Gobolla sa for siden:

Ja, det er lett å la seg friste, og jeg blir selv lett fristet. Men, sånn vil det jo være - for resten av livet kanskje. Dette er jo en livsstil som man velger for enten å gå ned i vekt, eller for å få bedre helse. Lavkarbo er jo ikke en kur, for etterpå gå tilbake til tidligere kosthold. Da er det jo bortkastet. Man vil alltid treffe på fristelser i ulike settinger, hjem, jobb eller sosiale sammenkomster.

Det som frister er jo det som gjorde at man gikk opp i vekt, eller at helseproblemene dukket opp. Og, da må man jo velge - leve som tidligere, eller kutte ut det som gjorde at man ble tjukk og/eller syk.

Lett? Nei, men må man, så må man.

Sweet Pink Kitty sa for siden:

Men da har vi kanskje ulikt utgangspunkt? Jeg går ikke på lavkarbo for å gå ned i vekt. For meg er det viktig å kunne skeie ut innimellom, ellers blir livet veldig kjedelig. Så lenge jeg holder meg sunn og frisk så tenker jeg at det i det lange løp ikke teller så fryktelig mye.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.