Tror jeg har påført meg selv en skikkelig smell, søkte på "svimmel" her på forumet, og har vel fått mine mistanker bekreftet. Føler alikevell for å få noen av deres mening.
Sist torsdag dro jeg på langhelg med ei vennine, klarte da å glemme alle vitaminene mine hjemme (multivit, tran og magnesium). Tenkte at det går sikkert greit... På lørdag havnet vi selvfølgelig på en kjempefest (spiste pizza og drakk en del brus også...), om morgenen på søndag våknet jeg med krampe i begge (!!!) leggene, samt at jeg var så svimmel og dårlig at jeg knapt klarte å reise meg.
Jeg har spist lavkarbo siden juli, med noen korte avbrudd og noen fester innimellom, men aldri hatt en fysisk reksjon som medførte at jeg var SÅ dårlig... :(
I tillegg fant jeg ut på søndag at jeg hadde gått opp 1 kg, og innførte fra da av et 0 karbo-regime.
Svimmelheta som på søndag nok var fyllesyke, har gradvis kommet tilbake i går og enda verre i dag. Har knasket i meg et par rugsprø etter å ha lest litt her på forumet. Burde nok få i meg noen flere karber.
Men om du ikke gikk på 0-karbo fra før skjønner jeg ikke helt hvorfor du hardkjører kroppen på det nå? Du har lavkarbo som filosofi ser jeg, da ville jeg spist mer karber enn du gjør nå og mer fett - med mindre du har en del fett som ikke synes på den menyen du oppgir?
Har opplevd akkurat det samme selv. Jeg ble så svimmel at jeg besvimte to ganger. Endte med brukket ribbein og grønnblå kropp:p
Jeg ringte legen (litt betenkt pga. dette med fratagelse av førerkortet etc.) og han sa at jeg muligens manglet salter. Så kjørte innpå med salt mineralvann til den store gullmedalje og vips var svimmelheten helt vekke!:D
Fikk i meg litt fler karber i går, nøtter, 86% sjokoloade og et par hjemmelagede knekkebrød. 1.5 L farris ble det også, er betrakelig mindre svimmel i dag! :)
Jeg går på et ganske "strengt" opplegg(ED), står i brosjyrene +at legen min sa det-at det var svært viktig med salttilførsel. Jeg overså det glatt da jeg i hele mitt liv har hørt fra kusr, skolegang etc at "salt er farlig"-Gjett hvem som ble så DÅRLIG at det å reise seg var en styrkeprøve????:eek::eek:Så jeg tenkte det samme som looner her, tilsett salt på maten og drikk farris. PS jeg er i finfin form igjen nå.
Det er sikkert logiske grunner til at du er svimmel og at det har med kosthold å gjøre. MEN dersom du fortsetter å være svimmel fremover, må du komme deg til legen! Når det gjelder sånne ting som nummenhet og svimmelhet skal man være litt varsom med å bagatellisere det. Ikke sånn og forstå at man skal bli helt hysterisk, men svimmelhet over noe særlig tid (altså to - tre dager eller mer) og/eller nummenhet er ikke normalt. Det bør jeg vite som holdt på å få en stor hjerneblødning på grunn av kraftig forhøyet trykk i hjernen. Symptomene var så vage at jeg så vidt gadd å gå til legen. Hadde jeg ikke hatt den utdanningen jeg har, hadde jeg ikke kommet til å gjøre det, men på slutten dukket det opp noen symptomer som jeg tenkte at det var verdt å sjekke opp for sikkerhets skyld. Og godt var det. Hadde jeg ventet særlig lenger hadde jeg antagelig dødd eller fått en omfattende fysisk og psykisk utviklingshemming. Det skal sies at dette er en veldig sjelden diagnose ( 4 - 5 tilfeller i året), men det finnes andre nevrologiske lidelser som er mer vanlige. Så, vær litt obs og følg med. håper det bedrer seg raskt!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.