sulter sa for siden:
Er det pga oppskriftene eller noe annet?
Jeg hadde satt pris på om noen kunnet kommet med gode tips og råd.
sulter sa for siden:
Er det pga oppskriftene eller noe annet?
Jeg hadde satt pris på om noen kunnet kommet med gode tips og råd.
senorita sa for siden:
hvordan skal du ellers vite hva kuren går ut på... ?følger du ikke ketolyse trenger du jo ikke kjøpe den... spiser du bare generell lavkarbo kan du jo bare kikke i oppskriftene her..
Carisma sa for siden:
Fordi det er "bibelen" for ketolysekuren. Dvs der står det om bakgrunn for kuren, sammensetning av mat, kjente utfordringer, hvordan man bør spise, trene osv på den mest optimale måten for nettop den retningen. Litt som hvorfor man trenger matteboka hvis man velger matte på videregående :ja:
Luca sa for siden:
Jeg ville tro det hadde vært lite gjennomtenkt å gå på ketolysekuren uten å ha lest boken. Det er ikke bare oppskrifter, det er hele filosofien bak kostholdet. Hvordan det funker, hvorfor det funker, hva du må gjøre for å få det til å funke, hva du gjør feil hvis det ikke funker. Hele pakken. Anbefales å kjøpe dersom du har ambisjoner om å virkelig ta fatt i kuren.
Helene M sa for siden:
Eventuelt låne den på biblioteket og skrive ned de viktigste avsnittene. :)
Cassiopeia sa for siden:
For å skjønne hva du driver med, enkelt og greit :-)
Spesielt nyttig for å forstå hvordan og hvorfor ketolyse fungerer, stikke hull på fettfrykten (den satt godt fast i meg, gitt) osv.
Timiane sa for siden:
Jeg begynnte på ketolyse kuren før jeg leste boken. De 3 ukene kunne jeg ha spart meg. Jeg visste ikke helt hva jeg gjorde.
Å lese den boken ga meg forstålese for kuren, tanken bak og mye lettlest informasjon som har gitt med motivasjon.
Den MÅ ikke kjøpes, jeg lånte den på biblioteket.
Oppskriftene iboken bruker jeg ikke.
Når man forstår kuren er det lettere og lage enkel og god lavkarbo mat.
Terjemat sa for siden:
Jeg må si at en lett kunne klart seg uten, om en har lest mye annet, og klarer å ta seg til informasjon. Og satser på å være i ketose som kur.
Det står ikke noe i boka en ikke kan finne andre steder, svjv.
Julie sa for siden:
Eller fotokopiere de/ta bilder av sidene! :p
Cassiopeia sa for siden:
Det stemmer så absolutt, men om en vil ha helhetlig informasjon om ketolyse i en form som er lett å forstå, så er ketolyseboka i en klasse for seg. Det betyr ikke at en må eie den, men den er "veldig kjekk å ha lest".
Luca sa for siden:
Ja, samme hvordan man anskaffer seg den :p Men Biblioteket er jo det rimeligste alternativet ja ;)
Rin sa for siden:
Det stemmer, og hvis man allerede vet litt om hva-og-hvordan, kommer man langt med forum og sunn fornuft. Men hvis man er ny og har hodet fullt av livslang lære om at fett er farlig, fett er usunt? Da skjønner jeg rett og slett ikke hvorfor man begynner på kuren uten å ha gått inn for å hente mer informasjon først.
Veldig mange spørsmål dukker opp av typen "Jeg er så redd..." "Blir dette for mye fett?" "Er ikke dette usunt i lengden?" "Jeg får så dårlig samvittighet av å spise dette" - disse synes jeg tyder på litt mangelfull forståelse av de grunnleggende prinsippene ved (blant annet) ketolysekuren, og da er boka langt på vei det enkleste og beste hjelpemiddelet for å forklare hva, hvordan og hvorfor. :)
Gerd sa for siden:
Signerer! :)
stalemate sa for siden:
Jeg signerer også! Selv har jeg ikke lest boken (skal se om jeg finner den på biblioteket nå før jul, og lese den som inspirasjon til å holde dietten hele ferien :p) og klarer meg kjempefint på egen hånd. Jeg leste alt som var å komme over av info her inne på forumet før jeg begynte, og bruker det fortsatt flittig. Jeg synes ikke det var noe problem å hente inn nok informasjon på egen hånd slik at jeg forstod prinsippene for kostholdet, og jeg har også til tider forundret meg over at mange tråder som blir opprettet handler om spørsmål man lett finner informasjon om med noen få tastetrykk. :) For min egen del har det vært en del prøving og feiling og noen aha-opplevelser ift matvarer osv. Har blitt mye bedre kjent med kroppen min, og jeg tror nesten man må regne med en periode med litt utprøving fordi det er så individuelt hvordan kropper reagerer på forskjellig mat. Og det tar tid, sånn er det bare. Jeg har det ikke travelt ihvertfall. For meg er lavkarbo en livsstilsendring, og ikke en slankekur. Jeg har et ketogent kosthold nå, men når jeg har nådd trivselsvekt vil jeg gå over til mer tradisjonell lavkarbomat. Hittil har jeg mistet 4 kg, (vil i utgangspkt. ned totalt 10, men får se hvor jeg trives best) mange cm, og fått sunnhet og velvære i gjengjeld. DET er er det aller beste! :D
Ivett sa for siden:
Jeg har aldri lest boken og holdt på med ketolyse i snart 1 år og gått ned minst 35 kg :) (ikke veid meg på 2 mnd.)
ada-emilie sa for siden:
Man må ikke lese boka, men man må lese viktig info ett eller annet sted. Her inne er det visse som har skrevet svært dyptpløyende og interessant info som jeg synes overgår den mer lettleste boka til Torkil. Men hvorfor ikke pløye gjennom den når den finnes på biblioteket? Det står litt om vektnedgangsstopp der som kan være nyttig. Svært mange starter en tråd her inne og viser med sitt spørsmål at de ikke har lest boka. Igjen og igjen spør noen hvorfor de ikke går ned i vekt eller hvorfor nedgangen har stanset. I boka kan du i større grad stole på informasjonen enn hva du får servert her hvis du spør om noe. Så det beste er å søke opp tråder her inne og lese de bøker som finnes om emnet.
Carisma sa for siden:
Hvordan vet du at du har holdt på med ketolyse hvis du ikke har lest boka? ;)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.