Jeg lurer litt på dette med vanndrivende medisiner? Jeg trener en del ved siden av lavkarbodietten. Og vekta står bom stille..Leste en eller annen plass at musklene lagrer vann når man trener og dermed står vekta stille. Så mitt spørsmål er om man kan ta vanndrivende medisiner for å bli kvitt noe av dette vannet? Selvfølgelig veier jo også muskler mere enn fett også da. Men jeg synest ikke klærne blir noe videre lengere. For en tid siden kuttet jeg ut melkedrikkingen, og da gikk jeg ned noen kilo.Men så stagnerte det hele igjen. Ting begynner å bli fustrerende når jeg nå på andre måneden ligger på samme vekta... Det er ca 3 uker siden jeg begynnte å trene lett styrketrening. Men hoveddelen av treningen tar jeg på tredemølla. Mestparten som rask gange, men i de siste dagene åsså med litt jogging innblandet.
Nei, det kan du IKKE!! De må du få på resept av legen din, og det får du kun om du har en sykdomstilstand som gjør at kroppen din samler vann. Det er ikke medesiner til å leke seg med da de tapper kroppen for viktige salter og mineraler og skal kun brukes under nøye oppfølging fra lege.
Helt enig med Nannah.Så lenge det ikke er noe galt med hjerte og nyrene. La kroppen regulere seg selv. Vanndrivende medisiner gjør at du blir letter fordi du har mindre væske i kroppen. De er ingen slankekur.
Den beste måten å gå ned i vent på er å gjøre det så naturlig så mulig.
For 10 år siden brukte jeg vanndrivende og avføringstabeletter. Jeg ble ikke slank av det for å si den sånn...
Jeg bruker vanndrivende fordi jeg har en diagnose som krever det, og må ta masse kosttilskudd i tillegg for å ikke miste forskjellige elektrolytter. Du må IKKE sette i gang en sånn behandling alene. Du ville i så fall måtte kjøpe medisinene "under bordet." Det selges ikke uten resept. Vanndrivende er tøft for nyrene og man følges nøye opp av lege når man bruker disse medisinene. Så svaret er nei. Du skal absolutt ikke i gang med noe vanndrivende for å bli slankere!
Har ødellagt kroppen min på store mengder vanndrivende medisiner som jeg tok i slankeøyemed!! Anbefales så absolutt IKKE!!!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.