Ronald sa for siden:
I følge denne artikkelen er det ikke bra å bruke for mye av soyaprodukter. Jeg har selv kokt opp et kilo soyabønner pga det lave karboinnholdet, men vurderer nå å slutte med dette.
Ronald sa for siden:
I følge denne artikkelen er det ikke bra å bruke for mye av soyaprodukter. Jeg har selv kokt opp et kilo soyabønner pga det lave karboinnholdet, men vurderer nå å slutte med dette.
mama67 sa for siden:
Selv om man lever lavkarbo, trenger man ikke bruke mye soyaprodukter. Selv sverger jeg til mest mulig "ren" mat, og bruker lite erstatningsmat.
Dessuten vet man snart ikke hva man skal tro om all forskning som blir lansert. Den ene dagen er gulerøtter sunt, den neste er det livsfarlig. Jeg tror det meste går bra, bare man tar alt med måte.
Og i morgen kan man bli påkjørt av en buss...
kamp sa for siden:
Jeg vil aldri bruke soya produkter.. Vist jeg til nød nå bruke soya må det være fermentert soya.
Soya er ikke menneske mat...
Mat er min medisin sa for siden:
En av grunnene til at asiater spiser mer soya enn andre er fordi de budistiske munkene spiser mye soya og munkene er forbilder på mange måter.
Munkene derimot spiser mye soya fordi det fjerner sexlysten, krymper penis og testikler og gjør dem impotente.
gogo
Megvel sa for siden:
Ja, ikke akkurat guttemat nei.
senorita sa for siden:
Noe å fore innsatte voldtektsmenn med i fengsel da skjønner jeg.. usj :|
alt av soya? melk, mel, protein??
Licota sa for siden:
Soya inneholder store menger østrogen, det være seg melk, proteiner eller pulver.
Photobscura sa for siden:
Det eneste jeg bruker av soya er litt saus nå og da, hvillket er fermentert. Det er riktig at soya ellers inneholder østrogen. Dette blir jo anekdotisk men jeg får faktisk verk i brystene av en soya latte ... :o Jeg har også sett vegangutter som lever på store deler soya som har fått underlig mye hofter og bryst ...
Soya har stort sett i nyere tid blitt brukt som et "sunt" alternativ for kjøtt i vesten, og jeg trenger vitterlig ingen kjøtterstatninger ;).
Og, hmpf, hva var greia med at man måtte registrere seg for å lese artikkelen? Irriterende.
kamp sa for siden:
Det finnes veldig mange lady boys i asia og det kan komme av soya inntak ;)
fjanni sa for siden:
Har samme problemet som Photo. Får så vonde bryst av en stakkars soya-latte! Dessuten kan mensen min komme som den ønsker om jeg våger meg ut på et par tre i løpet av en uke.
Rin sa for siden:
Hehe, ja! Jeg tåler kanskje en månedtlig soya latte, men om det blir to så går menstruasjonssyklusen min bananas.
Min opplyste mor lærte meg tidlig at soya ikke var bra mat, så jeg har aldri brukt det i voldsomme mengder. Vil anta at toleransen for dette også kan være ganske individuell. :cool:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.