< Tilbake til oversikten

Hvor mange kg?

nattie sa for siden:

Hei ! jeg lurer på hvor mange kilo det er vanlig å gå ned på en mnd? Har gått ned 4,6kg på en uke nå, men står bom stille den siste uken. regner med detter e vanlig... ?

Mellon sa for siden:

I starten kan en ofte gå ned masse, det er da vann. Generelt sett så går en ned ca 1 kg i uken, og det er også det mest ideale.

Fofa sa for siden:

Det kommer jo an på hvor mange kilo du har å ta av. En person som skal ned 5 kilo vil bruke lengre tid på å ta av dem, enn en person med en overvekt på 40 kilo. Den som skal den 40 kan kanskje bare trenge 1 uke på å gå ned 5 kilo...så det er veldig forskjellig

Nerthus sa for siden:

Det varierer VELDIG! Sammenlikn deg med din egen kropp - det er håpløst å si noe om hva som er "vanlig" og ikke :)

Du finner mange tråder med samme tema - bare søk på forumet :)

nattie sa for siden:

Okei, takk for svar. Skal ned fra 77kg til 62kg. Så har litt å miste! men må bare smøre meg med tålmodighet :-)

StineH sa for siden:

Jeg må bare fortelle deg min erfaring, nå hadde jeg 75 kg overvekt når jeg begynte på lavkarbo.. Har til nå gått ned 23 kg.. :D
Den første uken gikk jeg ned 6,7 kg - OG den neste uken stod jeg BOM stille.. Tror jeg gikk ned 100g eller noe.. Kan du TRO jeg var skuffa da eller?... Kroppen fikk jo sjokk og måtte virkelig omstille seg...
Så gikk de to (eller var det kanskje tre?) uker også begynte nålen å bevege seg igjen.. Etter mine erfaringer trenger både kropp og sinn noen pustepauser i mellom slagene.. Og så lenge man er målretta og klarer å ta seg inn igjen etter en dårlig periode, så VIL man lykkes! :D
lykke til!

nattie sa for siden:

Det er så sant som du sier! Kroppen trenger litt pusterom. Tusen takk for gode råd :-) masse lykke til selv

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.