< Tilbake til oversikten

Egg til frokost

Heaven sa for siden:

men hvor mange er trygt? 2? 3?

TrillTrall sa for siden:

Trygt? I forhold til hva? Spis så mange du vil. Om jeg ikke husker helt feil så sier Skaldeman at man godt kan spise 5 egg om dagen. :D Nammenam!

Nerthus sa for siden:

Signerer TrillTrall - spis så mange du har lyst til :) Egg er frikjent som kolesterol-fanden ;)

Idarull sa for siden:

spiser gjerne 2-3 egg og ei pakke bacon hvis jeg skal bli mett leeeeeenge :) egg er godt i smoothie også :) hvis man er litt lei egg...

Iset sa for siden:

Så mange du orker.

Jeg slutter aldri å forundre meg over at folk gjerne spiser First Price-kneipp med billig margarin og syltetøy på skviseflasker uten å mukke, men egg er faaarlig ... Snakker helt generelt nå altså, ikke om deg, Heaven.
Jeg har diskutert dette mange ganger med foreldre som godt kan gi ungene sine så mye kneipp med prim de vil ha, men egg kan de ikke få mer enn 1-2 ganger i uka. What?

TrillTrall sa for siden:

Statens ernæringsråd gjorde en god jobb da de påsto at egg er farlig. Skal tro når den myten avgår ved døden?

Heaven sa for siden:

Ups! JEg har gått i mytefellen! Igjen! Visste ikke at det var en myte jeg..
Da er jeg glad jeg slang i meg tre egg til frokost, men angrer på at jeg ikke tok hele baconpakka :P
Takk for svar, flinke folk!

Yonah sa for siden:

Jeg prøver å overbevise min svigermor. Men hun er en godtroende sjel og tror på legen om at det øker kolesterolet. Jeg sa rett ut at egg er frikjent for mange år siden og den legen som fraråder egg jammen trenger litt oppdatering selv. Hun unngår fett, fordi diabetikere ikke skal ha fett og hun er på grensa til dia 2. Hun har vært superflink og gått ned masse ved omlegging til lavkarbo, men jeg skulle virkelig ønske hun tok en dæsj fløte til skyren hun spiser til dessert mm. Jeg er jo seriøs redd for henne, fordi hun får ikke sjekket andre kilder enn legen og hun tror faktisk på legen. Jeg håper hun ikke leser på pakkene med solsikkefrø mm og oppdager at Nannahs knekkebrød er spekket med fett:D

TrillTrall sa for siden:

Egg er noe av det sunneste vi kan spise. :) Det eneste det ikke inneholder noe av er c-vitaminer, sånn mer eller mindre. Det inneholder jo masse næringsstoffer, det skal jo bli et nytt liv egentlig. :)

Kitt sa for siden:

Ja, litt og litt fremgang, men tydeligvis sitter noen igjen i "gjørma"!
Selv min svære faglig dyktige eks- lege hadde problemer med dette med kolesterol i maten i forhold til kolesterol i årene. Han trodde nesten ikke at det var mulig å ha så lavt kolesterol som meg når jeg lever sånn stort sett lavkarbo!:p

Heaven sa for siden:

Jepp, jeg satt i gjørma ;)
Takket være dere er jeg ute og overlykkelig. Jeg er mildt sagt ENORMT glad i egg!

Iset sa for siden:

Så flott. :D Spis egg så det ljomer etter. Det gjør alle i denne familien. Min sønn på snart 3 år spiser gjerne både 3 og 4 egg alene til frokost eller lunsj. Mannen min spiser egg til frokost og ofte også til kvelds hver eneste dag, så han spiser vel kanskje 6-8 egg daglig. Han har gått ned 30 kg nå og har aldri hatt bedre helse!

Cherry sa for siden:

4 egg, 3 år? :p

Jeg klarer såvidt to egg :D

Iset sa for siden:

Hehe ja, det er helt vilt. Jeg klarer også maks 2, som regel bare 1. Han er en skikkelig matgutt. :o Egg er noe av det beste han får, han har spist den mengden fra før han ble 2 år.

Cherry sa for siden:

Sikkert ikke det verste du kan fore han med. Hadde sikkert vært hakket verre om han gnofla i seg fem skiver kneip med brunost på.:p

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.