< Tilbake til oversikten

Reinsdyrskjøtt!

SiljeSK sa for siden:

Er det noen luringer her inne som har en god oppskrift på reinskjøtt?:lol: Har en del reinskjøtt fra slakta i sept som jeg skulle ha minket litt på, sånn at jeg får plass til andre godsaker:rodme:
Er liksom så lei de vanlige oppskriftene med reinsdyrskjøtt..(som jeg forøvrig spiste før jeg begynte på ketose)

Elllers må dere ha en riktig god fredagskveld alle sammen:klem:

Nerthus sa for siden:

Litt usikker på hva du mener med vanlige oppskrifter på reinsdyrkjøtt... har du stek liker jeg den helstekt og rosa i midten. Da går det an å glasere den for eksempel. Hvitløk, ingefær, smeltet smør og honning gnis inn etter at den er stekt i panne og før den skal inn i ovnen feks? Eller honning, smør og grovsennep? Eller marinere i rødvin, einebær, løk og salt og pepper?

Grytekjøtt er jo bare å steke kjapt med salt og pepper og koke i et par timer - også ha i alt man ønsker!

Skav - sprøstekes med masse deilig sopp, ha i fløte, CF, rømme kok leeenge - ha i god viltfond og så pleier jeg å koke grønnsaker lett (2-3 min) og ha oppi panna etterpå.

Herregud så lyst jeg fikk på viltkjøtt nå! Hvis du trenger å bli kvitt litt så er jeg klar til å ta imot ler ;)

SiljeSK sa for siden:

Ååh, du ga meg mange gode ideer nå:sikle:
Tror jeg skal prøve noen av disse ideene ja, men lurer litt på hva jeg skal ha til.. Blomkålris er jo godt, men sist jeg hadde det fikk min samboer diare, så tror nok ikke han er så gira på det:lol:

Ja, viltkjøtt er gode greier! Fikk 30 kg av mamma å pappa, NAM!

Nerthus sa for siden:

Mine side-dish favoritter: kokt broccoli og blomkål og selvfølgelig champignon eller kantarell om du liker det. Enten steke i store biter - eller i mindre biter med fløte og surre til soppstuing. Asparges - rosenkål... Jeg synes rett og slett lettkokte grønnsaker smaker best til vilt. Kjøp tyttebær og rør selv under lett oppvarming (eller kaldt) med eget valg av søtningstoff, jeg bruker flytende natreen.

Også utfra stekesjyen, og ikke minst husk å ha vann i panna i ovnen - masse vann! lager du den deilige sausen som får koke inn leeeeenge med masse godt krydder og en dasj fløte/cf tilslutt. Sukk... seriøst sulten ble jeg nå altså. ;)

SiljeSK sa for siden:

Namnam!
Tusen takk for herlige ideer:klem:

Kan kjenne antydninger til sult jeg også, men i grunn er jeg mest kvalm.. Har hikket sånn ca i hele dag, og jeg blir såå kvalm av det:hylgrine:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.