kamp sa for siden:
Jeg nektet å spise brødskive når jeg var mindre vist det var "smør" på skiven. Jeg kunne ha smeltet "smør" på potetene men ellers likte jeg ikke "smør".
Når jeg var ca 14 begynte jeg å ha bittelitt bremykt på ristet brød, men jeg likte absolutt ikke brelett.
Når jeg var 15,5 år måtte jeg kutte ut all melk fra kostholdet mitt så dermed forsvant "smøret".
Det hendte jeg brukte blå soft flora, som er uten melk. Men som regel bare når det smeltet, aldri kaldt.
Jeg har alltid tenkt at jeg ikke har likt "smør".
Etter at jeg begrenset inntaket mitt av noe som heter oksalater har jeg hatt lite vondt i magen. Jeg har prøvd et par nye matvarer som jeg ikke har reagert på :) Så nå har jeg 9 grønnsaker, 2 frukter og 1 bærtype jeg kan spise (+ kjøtt og 2 typer fisk).
Jeg tåler ikke melkeprodukter fordi jeg har protein intoleranse men det finnes enzymer som kan hjelpe til slik at jeg kan tåle det.
Det er ikke alle det virker på men for noen virker det bra.
I dag tok jeg to kapsler med DPP-IV enzymer (det enzymet jeg ikke har) og tok 1/2 ts meieri smør på fisken min.
Det smakte rart, men det smakte jo godt!
Jeg hadde ikke trodd jeg likte det siden jeg aldri har likt "smør".. Men det jeg nå forstår er at det jeg ikke har likt er margarin :cool: Men jeg har trodd det var smør :rolleyes:
Om jeg tåler smør eller ikke finner jeg ut i løpet av kvelden og morgen dagen. Tåler jeg det så er det veldig fint, tåler jeg det ikke så blir jeg syk. Så da får vi se, jeg krysser fingrene for at det går bra :D