Tiki sa for siden:
Jeg har funnet en oppskrift på nøttetopper, og tenkte å prøve den ved å erstatte melis med sukrinmelis?
Men hvor mye kan en anta at ca. 1dl melis er i sukrinmelis? Halvparten f.eks? Noen som har noen antagelser?:confused:
Tiki sa for siden:
Jeg har funnet en oppskrift på nøttetopper, og tenkte å prøve den ved å erstatte melis med sukrinmelis?
Men hvor mye kan en anta at ca. 1dl melis er i sukrinmelis? Halvparten f.eks? Noen som har noen antagelser?:confused:
misslinda sa for siden:
www.funksjonellmat.no/sukrinmelis.php
Her har du svar på det ;)
Tiki sa for siden:
Takk for linken, men ser ikke at jeg kan få svar på spm. mitt der egentlig. Bare hvor mye du kan bruke av sukrinmelis kontra sukrin.
misslinda sa for siden:
Hehe. ser nå at eg har sett feil. Trodde det sto melis i forhold til sukrinmelis :P Litt kjapp der :P Kanskje du kan sende de en mail å spørre??
mittliv sa for siden:
ja:D
marjusen sa for siden:
Ettersom sukker og sukrin er samme mengde tipper jeg sukrinmelis og melis har samme mengde også.
j88 sa for siden:
jeg har altid brukt samme mengde sukrinmelis som melis. Og det har blitt bra
Tiki sa for siden:
Det høres jo logisk ut da ja.
Den oppskrifta jeg har står det 3 dl melis, og synes nå det er mye da, og kanskje det blir veldig ising. Kan kanskje prøve med littegran mindre og se.
j88 sa for siden:
kan jo prøve med litt mindre sukrin, og kanskje heller goså blande inn et annet søtningstoff, for å unngå den isingen
Tiki sa for siden:
Tenker det høres lut ut.
Takk for hjelpen alle sammen.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.