< Tilbake til oversikten

Mengde sukrinmelis?

Tiki sa for siden:

Jeg har funnet en oppskrift på nøttetopper, og tenkte å prøve den ved å erstatte melis med sukrinmelis?

Men hvor mye kan en anta at ca. 1dl melis er i sukrinmelis? Halvparten f.eks? Noen som har noen antagelser?:confused:

Tiki sa for siden:

Takk for linken, men ser ikke at jeg kan få svar på spm. mitt der egentlig. Bare hvor mye du kan bruke av sukrinmelis kontra sukrin.

misslinda sa for siden:

Hehe. ser nå at eg har sett feil. Trodde det sto melis i forhold til sukrinmelis :P Litt kjapp der :P Kanskje du kan sende de en mail å spørre??

marjusen sa for siden:

Ettersom sukker og sukrin er samme mengde tipper jeg sukrinmelis og melis har samme mengde også.

j88 sa for siden:

jeg har altid brukt samme mengde sukrinmelis som melis. Og det har blitt bra

Tiki sa for siden:

Det høres jo logisk ut da ja.

Den oppskrifta jeg har står det 3 dl melis, og synes nå det er mye da, og kanskje det blir veldig ising. Kan kanskje prøve med littegran mindre og se.

j88 sa for siden:

kan jo prøve med litt mindre sukrin, og kanskje heller goså blande inn et annet søtningstoff, for å unngå den isingen

Tiki sa for siden:

Tenker det høres lut ut.

Takk for hjelpen alle sammen.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.