< Tilbake til oversikten

Luft i magen

Debbie sa for siden:

Jeg har erfart at jeg får mer luft i magen ved omlegging til lavkarbo-OG at den lukter verre..... uff:(. Noen som har et kjerringråd?

Charlott sa for siden:

Har du holdt på lenge da?

Debbie sa for siden:

Nei, men jeg har prøvd omlegging før også-tok litt skrekken av nettop dette.......

Cherry sa for siden:

Tipper du i omleggingen spiser noe du vanligvis ikke spiser eller mye mer av det enn du vanligvis spiser. Bortsett fra fett.

BTW: Er det luftsmerter som lett løser seg av å slippe en smyger eller er det sånn trang til å finne nærmeste toalett?

Rin sa for siden:

For meg er det helt omvendt... med mindre jeg får i meg kunstig søtning jeg ikke tåler. DA blir det illeluktende og støyende, da. Nevner det, i tilfelle du har spist maltitol-sjokolade eller lignende. :o

senorita sa for siden:

Samme som med 157cm her.. jeg hadde vondt før jeg la om til lavkarbo. Nå er det borte.. utenom hvis jeg spiser usukkeret snop.. tyggis, pastiller etc..

piajo sa for siden:

Får man luft i magen av usukret drops og tyggegummi?
Har brukt det en del etter røykekutt..... Kanskje derfor jeg er så plaget med romling og luft i magen,,?

Kitt sa for siden:

Stemmer nok, det! Svært mange reagere på kunstig søtning på den måten!:p

senorita sa for siden:

jeg spiste 3 esker med kunstig søtet snop sist helg..en dent, en ifa og en relax..hele kvelden feis jeg, haha og våknet midt på natten med verdens verste mageknip, trodde jeg skulle dø altså, var så vondt.. Ikke fikk jeg sove , fikk kasta opp til slutt og da ble jeg bedre..

Kutt ut alle de her sukkeralkoholene og jeg tror du blir bedre...

TrillTrall sa for siden:

Min mage er helt rolig og har fint lite gass på lavkarbo. :) Jeg gjetter som flere av de andre er inne på - du spiser ting med kunstig søtstoff i, det gir meg luft og magesmerter i alle fall!

Nerthus sa for siden:

FØR lavkarbo, illeluktende luft i magen konstant - mye diare (har chrons) - ETTER lavkarbo - har kun luft i magen når jeg har spist litt løk til middag... nå spiser ikke jeg noe slags drops eller annet lavkarbogodteri. Drikker litt pepsimax og bruker flytende natreen som søtning. Har prøvd sukkerfri sjokolade en gang... med vekt på EN gang ;) AtkinsBAR går greit, den lille deilige sjokoladen fra atkins derimot... ick :)

Hva spiser du da?

Debbie sa for siden:

ok, prøver igjen, da....

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.