< Tilbake til oversikten

Dere som reagerer negativt på partystoppere!

Tøsa! sa for siden:

Går dere da ut av ketose, eller er den upåvirket og dere forbrenner bare mindre fett?

Og er det noen som vet hvor lang tid det tar før man evt får en reaksjon på ketosestixen hvis man spiser for mye karber en dag?

For jeg spiste en del igår (20-30) + en del kunstig søtet, og i dag er stixen egentlig litt mørkere enn i går.

Gracella sa for siden:

Man kan fint være i ketose ved et daglig inntak på rundt 50 g karbo om dagen.
Du kan enda ha ketoner i urinen selv om du har spist deg ut av ketose. Ketonene forsvinner jo ikke på magisk vis når karbene kommer ;).
Det er en del faktorer som spiller inn, bl.a hvor mye ketoner du har forbrukt og hvor mye som er i overskudd og dermed befinner seg i urinen.
En hvit stix kan enten komme samme dag eller dagen etter. Eller ikke i det hele tatt - man kan få ketoner i urinen av å ha vært uten mat hele natten, av å spise noe skikkelig fett og sikkert av et par andre ting også.

Ikke heng deg slik opp i stixene, er vel et godt råd... De er egentlig bare en indikasjon på at du har ketoner i urinen.
Om du er i ketose, vet du når du har kontroll på hva du har spist. I begynnelsen har du også acetonånden som forteller deg at du er i ketose.

Tøsa! sa for siden:

Men hvis det stopper nedgangen da, å drikke pepsi max feks.
Vil det da gi utslag, eller vil det kun stoppe vekta uten at man hopper ut av ketose?

senorita sa for siden:

det er mange som er i ketose og IKKE går ned, så det vil jeg tro :/

Gerd sa for siden:

En partystopper stopper vekta :ja:
Ikke sikkert man går ut av ketose, det kommer igjen an på hvilke karber og hvor mye karber man har inntatt.

Tøsa! sa for siden:

Ok, kjekt å vite.
Jeg spiser sjelden mat som er kunstig søtet da, men greit å vite likevel.

snartslank? sa for siden:

mulig jeg misforstår deg nå.. Men partystoppere kan også være ting som ikke er kunstig søtet..

Gerd sa for siden:

Stemmer det. Fløte, tomater, nøtter, brøderstatninger er kjente partystoppere :ja:

Tøsa! sa for siden:

Jada, vet det:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.