Debussy sa for siden:
Har søkt litt i forumet, og det finnes kanskje noen svar på det jeg lurer på, men nå legger jeg det likevel ut her:
Jeg har gått på ketolysekuren i 10,5 uke nå, og gått ned ca 6 kilo. Har de siste ukene hatt bare liten vektnedgang, men regner med at det bl.a. er pga et par planlagte sprekker (Den ene ble større enn tenkt, den andre var veldig liten - jeg var nede i vekta før sprekken i løpet av et døgn.)
Samtidig virker det som om kroppen gjør et lite hopp nedover etter en slik sprekk, etter en periode med så og si ingen vektnedgang. (Misforstå meg rett - jeg kan godt leve slik, det går sakte, sakte, men det går nedover, jeg spiser god mat og er aldri sulten.)
Det jeg lurer på er om grunnen til at jeg nå går så sakte ned i vekt, kan være at kroppen får for lite karber? Jeg forstår jo fra boken og innlegg her inne at man kan øke karbinnholdet litt etter de første 4 ukene, men jeg synes det er vanskelig, mye lettere for meg å leve på det samme kostholdet som i starten, og forsøke å holde karbinnholdet så lavt som mulig. Det er en av grunnene til at dette går fint, at det er så enkelt å holde seg til kostholdet, når man velger bort nesten alt av karber.
Bør jeg likevel øke karbinnholdet i kosten, har noen av dere erfaring med at dere har måttet det for fremdeles å gå ned i vekt?