< Tilbake til oversikten

Vekten står stille.

Lilly41 sa for siden:

Heisan.
Jeg er ny her i dette forumet. Dvs jeg er ny i alle forum :p
[size=4][/size]
Jeg har gått på lavkarbo diett i 5 uker nå. Og de to første ukene gikk jeg ned 3,9 kilo.:)
Dette var jo utrolig inspirerende. Men så sa det stopp! Og dette er utrolig uinspirernde.:mad:
Jeg kan veldig lite om hvordan kroppen fungerer ved ett slikt kosthold, men når jeg leser at enkelte går i flere mnd uten vekttap blir jeg usikker. Kort om meg selv : jeg har slanket meg i perioder siden jeg var 23 år. Etter første fødsel.
Jeg trenger 2-3 ganger i uken og er nok ikke det folk vil kalle feit. Men jeg har 10-15 kilo for mye. Jevnt fordelt på kroppen. Jeg synes kostholdet i denne type diett funker fint for meg. Men savner brød og frukt.
Jeg spiser stort sett fiberrik, rent kjøtt med fløtebaserte sauser, blomkål, brokkoli, bær, kesam og div oster.
Som snacks spiser jeg baconcrisp og nøtter. Jeg drikker ett glass ekstra lett melk om dagen. Ellers vann. Tab x i helgene.
Som pålegg har jeg ofte noe majonesbasert.
Hva gjør jeg feil? Eller er det vanlig at vekten står stille en stund.
[size=4][/size]

Rioja sa for siden:

Jeg var vel omtrent der du er nå, og vil bare dele min erfaring;
Jeg har ikke gått ned så mye i slengen, men jevnt og trutt, i gjennomsnitt 1/2 kg i uka, som nå utgjør 8 kg. på 4 måneder. Noen uker ingenting, andre uker litt mer...
Jeg trodde noe var galt da jeg ikke raste ned den første måneden, kun 2 kg som forsvant. Mannen min gikk ned 8, noe som bidro til min fustrasjon. Jeg leste om party-stoppere og begynte å telle kaloreier etc. uten at det hjalp nevneverdig. Jeg fant da ut at lavkarbo ble en "kur" (som så mange andre) så da fikk det bare være! Men iom at jeg trivdes med dietten, søtsuget var borte etc., og mannen gikk på det, så fortsatt jeg!
Og nå spiser jeg det jeg har lyst til (innenfor lavkarbo må vite) og jeg spiser meg mett, og joda; vekta går nedover den, sakte men sikkert! :D

Så bare aksepter at folk er forskjellige, noen raser ned i vekt og det fort, andre bruker litt mer tid, men jeg tror det er sunnere!

Lykke til videre, ikke stress med dette, det har ingen hensikt!

Nerthus sa for siden:

Legg ut menyen din over et par dager (gjerne med ca mengdeangivelse) er det lettere å se om det er noe som mangler, noe som det kan være for mye av etc :)

I tillegg hjelper det med alder, vekt, høyde også :)

Det er ingen tvil om at kroppene våre er forskjellige - min har stoppet opp nå i et par mnd minst, og jeg jobber med å finne ut hvordan jeg skal få satt det i gang igjen - sånn er det bare ;)

Lilly41 sa for siden:

Tusen takk for alle svar :)

paprika sa for siden:

Hvor høy er du, og hva var vekten?

sæterjenta sa for siden:

Da har vi holdt på ca like lenge. Jeg har kun gått ned 2 kg, og det var første uka. Så om jeg skal se på vekta så er det ikke mye å rope hurra for. Ta deg en god titt i speilet i stedet, for det var der jeg så forandringene :) Så får vi se om vekta også gir etter en dag :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.