Megvel sa for siden:
Hva er trikset? Det ble kornete...
Megvel sa for siden:
Hva er trikset? Det ble kornete...
Imp sa for siden:
Hva brukte du?
Jeg har lagt med eggehviter, eddik og Natreen. Det ble greit, men smakte ikke ordentlig marengs, smakte heller Natreen i grunn. :p
Megvel sa for siden:
Brukte eggehviter og så rørte jeg inn delvis sukker i en del, og splenda i den andre. Men det ble ikke sånn bløtt...
Okie sa for siden:
Jeg har laget med eddik og Sukrin. (bruker lite Sukrin ellers blir jeg svimmel). Men syns ikke den ble god (mannen likte den). Syns det lignet veldig på sånn skum de bruker for å tette og isolere rundt vinduer og dører i konsistens lol:D
lille_trille sa for siden:
Funker det like bra? Skulle isolert noen vindu i kjelleren :D
Lillemy71 sa for siden:
Hahaha sånn ble min også, ganske vemmmelig spør du meg. I følge min tante som kan det der mned baking så må man visstnok ha skikkelig sukker for å få den rette "konsistensen", samma er det desverre med mye annet bakverk også :(
Modezty sa for siden:
Jeg synes det hjelper med godt rengjorte redskaper. Jeg vasker bolle og visp flere ganger før jeg lager marengs, og er nøye med at det ikke kommer med noe antydning til eggeplomme eller annet fett.
En usynlig mengde fett er nok til at man ikke får til marengs.
Echo sa for siden:
Sånn blir min marengsbunn også, men det går helt fint når jeg ikke lager bunnen altfor tykk og lasser opp med masse krem og masse bær oppå. Smaker godt så lenge det ikke blir for mye marengs, da skjærer det seg for meg:)
JannickeR sa for siden:
Jeg lager ikke marengs til vanlig, men til bursdager o.l. lager jeg verdens beste/kvæfjordkake, og den marengsen blir helt fin:) Jeg bruker en blanding av sukrinmelis og splenda som søtning. Synes marengsen blir kjempegod jeg:) Vær oppmerksom på at den ikke blir hard før den er avkjølt! Trodde det hadde gått helt galt første gang jeg lagde, for den ble jo ikke stiv! ga opp den, men etter å ha stått på kjøkkenbenken og avkjølt seg en stund ble den helt fin:)
Yrla sa for siden:
har du oppskrift og næringsinnhold, jannicheR?
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.