< Tilbake til oversikten

Er dette ok?

paprika sa for siden:

Hei!

Etter en flying start med ned 10 kg på fire uker, er jeg så matlei at det er helt kriminelt. Noe av problemet er også at jeg går på noen medisiner som gjør at jeg får dårligere apetitt. Jeg får rett og slett i meg for lite mat. Jeg pleier å legge meg sulten, og det har ført til at jeg har utviklet søvnproblemer - naturlig nok. Tidligere har jeg fulgt Ketolyse, men nå er jeg ikke like "streng." Dette er en kostomlegging for livet, så jeg må kunne leve med det. Når jeg har kommet meg ned der jeg skal, kommer jeg nok til å legge om litt, men til dess må jeg likevel kunne leve med kostholdet mitt. Nå har jeg tenkt å prøve dette:

Frokost:
1 fedonskive med masse godt lavkarbopålegg og lavkarbogrønnsaker

Middag:
Lavkarbomiddag á la digg (med andre ord ikke et problem)

Kvelds:
Samme som frokost.

Er redd for at vektnedgangen vil stoppe opp:( Hvilke erfaringer finnes? Hvilke råd vil dere gi meg? Har litt panikk nå!

Gerd sa for siden:

Ikke få panikk :klem:

Alle går gjennom matleie perioder :ja:

Men spis den maten du liker, til alle måltider :ja:
Du må ikke ha typisk frokost mat til frokost f.eks.
Middagsrester ( siden det er digg ;)) ville jeg spist til både frokost og kvelds :ja:

paprika sa for siden:

Er ikke særlig glad i middag til frokost. Vil helst ikke bli lei av middagene også. Dessuten har vi såpass dårlig råd at all middagen blir spist. Porsjonene er ikke større.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.