Nå har jeg i snart 3 uker vært syk. Det ene tar det andre osv, jeg tror jeg klikker!
Skulle ENDELIG på trening i morra, etter 2 1/2 ukes fravær, men så begynner jeg med omgangssyken i natt.
Føler meg bedre, men tanken på fet mat eller grovt proteinbrød får det til å vrenge seg.
Som den synderen jeg er har jeg ringt pappaen min som skal komme med loff, cola, biola og potetgull.. Akk o stole lavkarbogud, hva skjer nå tro?
Det er viktigere å bli frisk enn å holde en diett. :cool: Jeg tror du bare bør få i deg det du klarer å få i deg - selv om det er loff og pottis...
Selv pleier jeg å ty til suppe ved sånne anledninger, men så er jeg "programmert" til at blomkålsuppe er trøstematen over all trøstemat. Litt salte nøtter og masse kald (lett)brus også.
Fikk i meg to skiver loff og litt potetgull. Og et glass cola. Thats it.
Middag blir en pine, jeg takler ikke fett eller tanken på det nå... uggbugg!
Gleder emg til dette slipper taket...
Jeg klarte ikke å spise lavkarbo da jeg hadde 2 omganger med streptokokker etter hverandre, jeg jeg endelig klarte å spise fikk jeg ikke ned noe skikkelig lchf mat, jeg klarte så vidt å svelge litt nudler.. Jeg levde på 3 pakker nudler i uka i nesten 3 uker og gikk opp 10kg... De sliter jeg med nå. Å komme igang var kjempevanskelig fordi jeg ble kvalm bare jeg kikket i eggehylla i kjøleskapet:( Og for å få brukt opp eggene( man kan jo ikke gå i hønsehuset og si: snille fruer, kan dere stoppe å legge egg i 14 dager? )bakte jeg alle slags kaker og åt en ukes tid. Og når jeg først er på karbokjøret er jeg kvalm og sulten hele tiden, mellom hvert måltid blir jeg så sliten og trøtt at jeg er helt i svime etter 3 timer og glefser til den som ikke gir meg en bit med sjokoladekake eller nybakt brød( og jeg hater brød).
Ved omgangssjuke er raske karbohydrater gull. Du mister mye væske i en sånn runde, og det du får i deg går enten rett gjennom eller kommer opp igjen. Derfor er det kjempeviktig at du får i deg raske karbohydrater for å opprettholde blodsukkeret. Salt gjør at væsken binder seg litt, så det er også bra. Når man har omgangssjuke tenker man ikke slanking eller diett. Da er det om å gjøre å opprettholde blodsukker og blodtrykk. Når vi får inn pasienter som er dehydrerte på grunn av omgangssjuke, er det første vi gjør å henge opp en liter glukose (blandet med væske, så klart). Da kvikner de fleste ofte litt til.
Når du er ferdig med å være sjuk, kan du igjen gå tilbake til det gamle. Men til dess er faktisk ikke cola, potetgull og loff så ille.
Samme problem her. Har ligget rett ut nå i to dager og fått i meg ca ti nøtter totalt. ;)
Prøver å ikke ty til potetgull, salt kjeks og rista loff, men det er det som frister mest...
Spiste to skiver skinke nå, det gikk fint....kjenner at jeg kanskje kan prøve meg på en kyllingvinge litt sånn utpå dagen....
Det er jo mer prekært å komme seg enn å gå ned i vekt, og dessuten som en usunn "bonus" så vil du nok ha gått ned litt ekstra når du blir frisk, ettersom alt har kommet tilbake igjen den ene eller andre veien;)
Hadde også omgangsjuka i begynnelsen av ketolyseturen. Måtte nesten le da legen ga meg en liste som inneholdt loff, jus, banan, youghurt etc. Tanken er at magen skal slippe å jobbe ekstra for å fordøye næringen. Supper er flott for de som ikke spyr bare av lukta. Næring må du ha skal du bli frisk.
Håper du blir frisk snart! :) Omgangsyke er noe herk!
Jeg klarte ikke tanken på anna enn tørre loffskiver og potetgull så jeg heiv det i meg. Gikk helt fint :) Skeia til og med ut med mcdonaldsnuggets på kvelden :)
Ble fort frisk!
Håper alle andre syke kommer seg raskt, er enormt mange som har dette svineriet nå!
Er syk på tredje dagen jeg. Klarer ikke cola, etter at jeg slutta i fjor (var skikkelig cocacoliker i mange år!), men bøtter innpå med farris bris.
Har pressa ned noen oopsier med salami, og det gikk fint :). Var det eneste som frista.Loff er så langt fra det jeg tenker på om dagene..heldigvis. Om jeg skal slite med denne skiten, kan jeg likegodt oppnå slakkere bukser.
Ellers så vasker jeg hender og vasker og vasker og vasker - vil ikke at ungene og skal bli syke de og..
Hatt besøk ta omgangssjuka her også de siste 5 dagene. Jentungen var mest sjuk, jeg var bare konstant kvalm. Sliter med å greie å kaste opp så er vel derfor kvalmen er så intens så lenge tenker jeg. Bare tanken på egg og fett gjorde at magan vrengte seg, så har levd på cola, farris og eplejuice halvblanda og ritzkjeks. Gikk over til Toro rett i koppen potetmos får å få litt mer mat i meg. Og til slutt polarbrød med meiersmør og ost når det virka som magan takla litt mere mat. Var sikker på at vekta hadde økt, men hadde faktisk minska med 1,6 kg :)
Som flere sier over her så tenker jeg også at det er viktigere å få i meg noe mat enn å tenke på diett og vektnedgang når jeg er sjuk :)
Vi har i hvert fall en god runde i Bergenstraktene nå. Men det er heldigvis en kortvarig en. Sønnen min på syv hadde ca et halvt døgn med oppkast, jeg fikk diare og oppkast i går, men er heldigvis bedre allerede. Fikk i meg noen biter Sørlandschips for å få i meg litt salt. Jeg tenkte at NÅ kunne jeg spise noen flak etter det etterlengtede produktet... og det smakte faktisk ikke godt i det hele tatt! Skjønner faktisk ikke hvorfor jeg har elsket Sørlandschips så lenge, og så synes jeg plutselig ikke det er godt lenger? Har opplevd det samme med andre matvarer jeg trodde jeg var avhengig av... de smaker rett og slett ikke godt lenger! Ok, bortsett fra nystekte vafler... tok en tygge av en nystekt vaffel for noen dager siden, smakte himmelsk! Men men... skriver meg vel litt bort fra omgangssyke-temaet her... Men ha en god bedring alle sammen! Er enig i at det viktigste er å få i seg NOE, så får en heller ta det som frister, om det er chips, kjeks eller cola :-)
Det går no hos oss her i Molde, og ei veninne i Bærum har meldt om farang i eit par veker. Så det er vel rett og slett den tida da det går stort sett over det ganske land, tenker eg.
Jeg bor på Sørlandet og her går den her og der.
Jeg driver egen barnehage, der har den ikke kommet enda. BANK I BORDET! Men på skolen til eldste har den gått en del..
HAr ikke omgangsyken, men streptokokker i halsen :( Klarer ikke å få ned så mye, det er blitt endel zero brus og lapper. I går syntes jeg så syn på med selv at jeg spiste en del salte kjeks som jeg skylte med med brus. ikke bra, men sån er det bare her for tiden. God bedring til alle som er syke! Vi blir friske til JUL!
Vi bor ved Elverum og eldstemann her fikk den i natt, så nå bare venter vi. Skikkelig ille ser det ut til også, kom begge veier ganske i ett i natt, stakkar liten :(
Jeg bor i Åsnes, midt mellom Elverum og Kongsvinger og her går det masse av det... Fikk det i dag morges, med forferdelige kramper, men har sluppet unna spyingen.
Har eksamen på tirsdag, så jeg satser på at det er bedre til da!:)
Vi bor i Lier, og eldstejenta har vært oppe i hele natt :( Kom alle veier, og har sikkert spydd 8-10 ganger. Veeeldig slunkent i magen nå, ja. Prøvde seg på litt vann i 8-tiden i dag tidlig, som umiddelbart kom i retur, så nå drikker hun cola der kullsyren er rørt ut. Ser ut som hun beholder det, så lenge hun nipper forsiktig :)
Har selv bestemt meg for cola og loff-kuren dersom jeg skulle være så uheldig at jeg blir dårlig, jeg også. Kroppen MÅ ha væske og NOE næring - cola er i tillegg kvalmestillende av en eller annen grunn. Så får man heller være prektig når krampene er vekk :rolleyes:
Men kun oppkast èn gang, så pigg igjen. Men det er slik en av typene som går virker. En tømming, så er man ferdige. Vi andre har heldigvis sluppet unna.
Så da er den kommet til Bergensområdet i alle fall.
her har jentene mine hatt sjauen og sjangler fremdeles og jeg sara i natt. fått i meg totalt 5 bringebær og 5 bacongull biter... ikke vann en gang, fo rjeg blir så kvelm.. veit ikke hva jeg skal gjøre jeg.. helt skjelven og holder på å spy bare jeg står i mer enn 10 sek..
gubben er å kjøper pepsimax nå da, så d blir litt væske i kveld.
:lol: Det er jo en måte å se det på & det kan være en effektiv slankekur og :)
Vi hadde svineriet her i des/jan og lå 4 av 5 i familien.. :( Den er kjedelig & hissig.. Legene anbefaler salte kjeks, farris blandet med eplejuice faktisk under de sjauene der :)
Jeg hadde selv omgangssyken for noen dager siden. Den første dagen spiste jeg ikke noe. Den andre dagen spiste jeg en atkinsbar, senere bringebær og så et eple. til middag bittelitt salat og kyllingfilet. Dagen etter en ny atkinsbar, bringebær igjen, vanlig lavkarbo som røkelaks (trengte salt) m.m. Jeg drakk flere liter farris (mineraler).
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.