Og den var kjempegod!
Men jeg hadde bare skinke i kjøleskapet og svært lite ost, så ble litt tørr.
Men hovedsaken for meg er at den ikke smaker EGG! Og det gjorde den ikke i det hele tatt! :D Mulig den ser litt eggete ut, men den er bare godt stekt, derfor den gylne fargen.
4 sånne stykker ble jeg stappmett på, og kan tenke meg med kjøttdeig og mye mer ost så blir det saker! :rolleyes:
I bunnen er det 7-8 karbohydrater til sammen.
Brukte 2 egg, 50 g soyamel, litt salt, 50 g revet ost, 10 g philadelphia og 10 g fløte.
Jeg er ikke så glad i den eggsmaken man får på det meste når man ikke kan bruke mel, men denne smakte ikke egg i det hele tatt. Ikke soya heller (ikke at jeg vet hvordan det smaker, men jeg har hørt det har en spesiell smak, men kjente ikke noe spesiell smak)
Jeg synes det smakte vanlig pizzabunn men den var litt softere da.
Blir sikkert sprøere med mere ost og.
Må huske å ha i litt salt neste gang kanskje, det glemte jeg.
Så godt ut, men tør nesten ikke prøve! hehe.
prøvde å lage en pizzabunn for en stund siden, den ble omelettaktig. Bakte nettopp knutteLOFF, men den ble "svampete".
Så hvertfall god ut. Men må nok innrømme at jeg har gitt opp å bake pizzabunn for lenge siden. Leste en eller annen plass der noen brukte kavli, ferdig oppskjærte oster med smak, til bunn. Etter at jeg prøvde det, har jeg ikke hatt lyst å prøve meg på baking engang! Nammmmenam :) Og enda bedre blir det når man slipper masse oppvask og gris på hendene. Bare til å slenge det på stekebrettet liksom.. :)
Overraskende hvor mye hold det faktisk er i dem, tatt i betraktning at den er av ost, og bare det. I stedet for å lage en stor pizza, lager vi bare masse mini-pizzaer. :) Men må steke dem litt i ovnen, før en legger på fyll da. Når jeg har laget dem, får jeg sprø "render" og myk bunn, som henger sammen og viktigst av alt; IKKE smaker EGG!! ;) hehe
Må lage ostechips først, da vet du, så blir de så fine atte!:D
Og kan brukes til alt fra knekkebrød til "potetgull"!;)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.