< Tilbake til oversikten

Et lite påleggstips

BitTorres sa for siden:

For de som spiser litt brød, og som ikke er lei fett, så vil jeg tipse om Gildes Fleskepølse. Inneholder nesten ikke karbo, et halvt gram, men 51 gram fett, 10 gram protein, og ingen E stoffer eller konserveringsmidler. Kjøtt, flesk og velkjente krydderier.
Antagelig er det så mye mettet fett, at det ikke er behov for konserveringsmidler? Jeg digger smaken iallefall, har spist den siden jeg var liten, men hadde nesten glemt den, siden jeg ikke spiser noe særlig brød lenger. Men på lavkarbo eller Lindberg brød er den skikkelig god :)

Kitt sa for siden:

Eller på Gerds brødpinner!:D:sikle:

Kanutten sa for siden:

Åhh?? Hva er det??

Kanutten sa for siden:

Apropos fett. Jeg pleier ta vare på fettet som blir etter ribba, siler det og setter det i kjøleskapet. Det er ypperlig under pålegget! :sikle: Godt og smaksrikt!

Kitt sa for siden:

Gerds fine brødpinner!

Du skjønner, jeg må gjøre noe veldig galt når jeg lager dem, for det blir ikke pinner, de bare renner utover og blir et stort flak! Men, man kaster jo ikke mat, så jeg delte dem opp med saks og lot dem tørke på risten over natten. Oppbevarer dem i en krukke på benken. Holder seg lenge og kan brukes som kjeks, knekkebrød, flatbrød etc!

Finnes også i en grovere variant!

Rin sa for siden:

Nam! Jeg hadde aldri smakt fleskepølse før, syntes sikkert den så ekkel ut da jeg spiste høykarbo. :p Mange fine, fete matvarer jeg ikke engang har vært helt klar over at eksisterte!

(Og, man trenger ikke å ha brød under fleskepølsa... jeg bruker den i egge-sandwich :cool:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.