Sugarmom sa for siden:
Ja dette lurer jeg på :) Jeg prøver å holde meg til hver Mandag, altså en gang i uken.. men nå siste dagene har jeg veid meg daglig og ikke klart å holde meg til en gang i uken.
Sugarmom sa for siden:
Ja dette lurer jeg på :) Jeg prøver å holde meg til hver Mandag, altså en gang i uken.. men nå siste dagene har jeg veid meg daglig og ikke klart å holde meg til en gang i uken.
Mellon sa for siden:
Hver dag :o Men er kun fredagsvekta som betyr noe, kan du si, det er veiedagen
senorita sa for siden:
hver morgen, etter jeg har vært på do... :P :P
Rin sa for siden:
Jeg veier meg også ca daglig - liker å følge med på hvordan kroppen reagerer på forskjellig mat og drikke og ditt og datt. Men anbefaler det ikke dersom man blir superstressa av noen hundre grams svingning opp nå og da.. greit å ha en viss forståelse for sin egen naturlige variabel og syklus og diverse. :)
nellie sa for siden:
Går veldig opp og ned. Innimellom hver dag, innimellom kan det gå flere uker. Har ikke noe behov for å se hva diverse mat gjør med kroppen min, så lenge det er snakk om vann og ikke fett.
Victory sa for siden:
PRØVER og holde meg til en dag i uka, fredag. Men så skal det vel sies at det skjelde går da... Noen ganger må jeg bare sjekke hvis jeg føler meg enten tjukkas eller fin, eller om jeg rett og slett trenger en motivasjon eller spark bak! :)
christine76 sa for siden:
Jeg veier meg hver kveld på Wii'en. Vekten varierer jo da en god del opp og ned alt ettersom hvor mye og når jeg har spist, og hva jeg har på meg. Men i og med at jeg kan se statistikk over alle veiingene så ser jeg fint trendene selv om enkeltveiinger varierer. Og så føler jeg at jeg på den måten lærer litt om hva som får meg til å lagre vann og sånn. Ser for eksempel tydelig at vekten stiger i forbindelse med mens og eggløsning for å gå ned imellom.
kirami sa for siden:
Har offesiel veiedag på tirsdag, men veier meg innimellom hjemme også:)
TrillTrall sa for siden:
Vanligvis hver morgen etter dobesøk. :) Liker å sjekke at vekta ikke er på vei oppover. :ja: Det hender jeg veier meg om kvelden også, men det tallet tar jeg ikke seriøst akkurat, det er bare fordi det er moro å se hvor mye mindre jeg veier neste morgen. :lol: Vanligvis er vekta 600-1000 g lavere neste morgen, men en kveld i forrige uke viste vekta over en kg mer enn den pleier på det meste! Da begynte jeg virkelig å lure, men neste morgen var jeg 2,3 kg lettere! Hadde ikke tisset spesielt mye og såvidt jeg husker ikke hatt avføring heller, så hvor de to kiloene ble av over natten må guderne vite... :eek:
Sugarmom sa for siden:
Ser mange veier seg mer enn bare en gang i uken ja! syntes det er kjekt dersom vekten går nedover for hver dag:D. men kan jo gå opp også ja :mad: og da er det IKKE kjekt..
Hvor kiloene over natten forsvinner må gudene vite! hehe.. Satser på vi ikke svetter 1-2 kg. i sengen liksom :eek: hehe
Timiane sa for siden:
Jeg veier meg nesten hver dag. De gangene jeg spiser salt mat på kvelden, dropper jeg å veie meg morgenen etter. Kun mandagsvekta somm teller da..
Catwoman sa for siden:
Jeg har pleid å veie meg hver mandag. Men de siste 2 mnd har jeg veid meg bare hver 14 dag ;) Og så måler jeg meg en gang i mnd.
[color=#8b0000][/color]
Sugarmom sa for siden:
Helene75: Ja..kjenner til det med saltmat på kvelden.. ikke morro å gå på vekten da nei! ser du går på ketolyse.,, hvordan skal vi forholde oss til salt egentlig?
Catwoman: Imponerende å klare å veie seg kun hver 14 dag :)
Jarrasann sa for siden:
Sånn jevnt mellom innpust og utpust......
roo0sa sa for siden:
Veier meg hovedsakelig hver lørdag, men smugtittet litt flere ganger i uken for å se hvordan jeg ligger an. Men er lørdagstallene som gjelder :)
streber sa for siden:
Har til tider vært håpløs(veid meg flere ganger pr dag) men har en god stund nå holdt meg til en gang i uken, håper jeg greier å holde meg til det:)
Timiane sa for siden:
[quote=Sugarmom;973399]Helene75: Ja..kjenner til det med saltmat på kvelden.. ikke morro å gå på vekten da nei! ser du går på ketolyse.,, hvordan skal vi forholde oss til salt egentlig?
Når det kommer til salt, bruker jeg LO salt som salttilsettning, fordi den inneholder ikke bare natrium( 70%mindre) men også kalium.
Men steker jeg bacon, bacon snaks, spekemat ol. så får jeg i meg det saltet som er der. Det vises på vekten dagen etterpå.
Så jeg er forsiktig med vanlig salt ikke bare pga ketolyse livsstilen, men de fleste får i seg nok salt og vel så det.
Sugarmom sa for siden:
ja for mye salt er jo i grunn ikke godt for noen!
Jeg skal iallefall ikke veie meg dagen derpå 1. juledag etter en saftig pinnekjøttmiddag julekvelden ;)
blucher sa for siden:
Noen perioder veier jeg meg hver morgen, mens andre perioder kanskje et par ganger i uka. Laveste vekt gjelder alltid, samme hvilken dag det skulle være! ;) Hadde fast veiedag, men det ble lite motiverende for meg hvis den dagen skulle være litt 'dårlig'.
Kanutten sa for siden:
Jeg veier meg mange ganger hver dag, men da kun for å sjekke vannstanden i kroppen. Jeg varierer på ca 4 kilo hver dag..
snartslank? sa for siden:
Jeg veier meg hver morgen.. hadde jo som mål å bare veie meg en gang i uka, men det er faktisk helt umulig! jeg blir overstresset om jeg ikke får veid meg hver dag!!
Som andre har sagt her så anbefales det ikke!! Men jeg vil ikke påstå jeg er besatt av vekta, men den har hjulpet meg masse med å luke ut partystoppere!!
Kanutten sa for siden:
[quote=helene75;973742]
Helene75: Ja..kjenner til det med saltmat på kvelden.. ikke morro å gå på vekten da nei! ser du går på ketolyse.,, hvordan skal vi forholde oss til salt egentlig?Når det kommer til salt, bruker jeg LO salt som salttilsettning, fordi den inneholder ikke bare natrium( 70%mindre) men også kalium.
Men steker jeg bacon, bacon snaks, spekemat ol. så får jeg i meg det saltet som er der. Det vises på vekten dagen etterpå.Så jeg er forsiktig med vanlig salt ikke bare pga ketolyse livsstilen, men de fleste får i seg nok salt og vel så det.
:ja: Enig!!
stalemate sa for siden:
til å begynne med veide jeg meg i ett sett, men jeg fant ut at det ikke var helt godt for hodet. Ble bare stressa og skuffa hvis vekta gikk i feil retning noen dager. Nå veier jeg meg hver fredag morgen, og kun da. Det funker for meg. Men det hender at jeg tar fram noen bukser for å sjekke hvordan de sitter i forhold til sist, selv om det ikke er fredag. ;)
Supera sa for siden:
Les denne. ;) Hvis kroppen fungerer ca som den skal, så skal den ikke holde på vann selv om du spiser salt mat. Så lenge du ikke spiser mye karbohdyrater i alle fall. Det er insulinet som får nyrene til å holde tilbake natrium (og dermed også vann). På ketolyse så spiser man så lite karbohydrater at man ikke trenger å tenke noe særlig på salt. Man skal spise heftig mye salt før det er for mye for kroppen.
burgerzombie sa for siden:
hver dag , etter urin lating!
Crom sa for siden:
Jeg veier meg kun en gang i uka. Å alltid på mandags morgen.
Det er fordi man veier forskjellig på foskjellige tider av døgnet.
Så det er greit å han den samme tid og dag for referangse
S
streber sa for siden:
signerer sven-lurt med samme tid ja:)
Sugarmom sa for siden:
Takker for link Aeryth :) Interessant!
Pruttilutt sa for siden:
Hver dag, uansett tidspunkt og alt det derre. Må. My precious <3
Beatrixie sa for siden:
Jeg har lagt meg til en (dum) vane og veier meg hver morgen og kveld....
Heaven sa for siden:
Hver onsdag, og jeg har ikke egen vekt så jeg må til mine foreldre og veie meg
Sugarmom sa for siden:
Veldig smart Heaven :) og ikke skaff deg en heller!
Timiane sa for siden:
Kjempeinteresant artikkel. Da faren min ble hjerte operert fikk han masse karbohydrater i form av drikke ca en halv time før opr. Dette for at væsken skal holde seg bedre i boldårene.
Men; NÅr jeg spiser salt mat på kvelden ( og valig mengde KH) veier jeg mere på morgenen, enn jeg ellers vill ha gjort.
Heaven sa for siden:
I know! Hadde da jeg gikk gravid med yngste, da var jeg på så mye at i løpet av de 9 mnd gikkd en i stykker! :haha:
Kanutten sa for siden:
Det er Anti Diuretisk Hormon som får nyrene til å holde tilbake utskillelsen av vann. Det er derfor jeg skal tilbake til kontroll på sykehuset rett over jul. Jeg skal spise saltfattig og drikke minst mulig væske for å se om kroppen kommer i balanse igjen. De tror jeg produserer for MYE ADH.
Supera sa for siden:
Bare ADH og ingen andre hormoner som får nyrene til å holde tilbake vann? Chunky pleier å ha ganske peiling på det han snakker om. Men det kan jo hende at insulinet påvirker ADH?
Kanutten sa for siden:
Insulinnivåene mine er krute gode. Sier ikke at det er bare adhormonet som får nyrene til å holde tilbake vannet, men det er liksom de som har den jobben.
Dolsi sa for siden:
Veier meg max en gang per uke og da alltid på torsdager på morgenen. :)
hakkespett sa for siden:
Flere ganger i uken, men veikta varierer noe ekstremt. 2 kg på et døgn! Spiser vel ekstremt mye mat, haha
Bestemamma sa for siden:
Jeg veier hver morgen og kveld. I natt gikk jeg ned 1,7 kg...Helt normalt for meg å spise/drikke meg opp så mye per dag....:D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.