< Tilbake til oversikten

Stigmatiserende fra VG Vektklubben

EmilyB sa for siden:

Reagerer på svar som dette i spørsmålstråder ( se det helt nederste spm):

Damen har ikke peiling i svaret sitt, og er direkte fordømmende. Jeg blir sint når jeg leser sånt.

tpn.vg.no/intervju/index.php?Inr=2365

Veggpryd sa for siden:

Hun burde får en (mange) mail om hva som er riktig. Hun burde også bli fortalt at hun ikke kan svare på ting hun ikke har greie på, og gi folk feil informasjon. Er det noen måte å finne mail-adressen hennes på uten å melde seg inn i VGs Vektklubb?

nellie sa for siden:

Det var vel ikke akkurat noe nytt fra den kanten. Sikkert Drevon som har lært henne opp:)

senorita sa for siden:

jeg spiste som en SVÆR mann før. Masse masse ris og pasta og masse kjøtt og saus.. Etter jeg gikk over til lavkarbo klarer jeg ikke spise så mye. 2 kyllinglår og jeg er SPREKKmett. .det er nesten litt skummelt.. Så det her med at overvektige ikke klarer å styre seg.. for noe piss. det er brød, pasta og ris som gjør at man blir sulten igjen og spiser hele tiden.. Ikke fettet.. dustefolk :>

Kanutten sa for siden:

Ho ER jo på FB, for dem som måtte være der da...

Ho svarte forresten DETTE i fjor!

Mr. Muscle sa for siden:

Jeg skrev et relativt krasst innlegg, men det kom selvsagt ikke på trykk. Ikke noen BOMBE akkurat :(

Veggpryd sa for siden:

Jeg finner ikke Ina Wille på FB. Får jeg bare skrevet på den FB siden hvis jeg "liker" VGs Vektklubb...?

Fofa sa for siden:

Det er 4 stk som heter Ina Wille på facebook...

Veggpryd sa for siden:

Jeg observerer at det er den del som skriver og spør om lavkarbo på VG Vektklubb. :) Trodde de hadde brannmur mot LCHF'ere, jeg... :rolleyes: :lol:

Lava sa for siden:

Det finnes faktisk egen klubb/gruppe for lavkarbo der inne :ja:

Homer Simpson sa for siden:

If you can´t beat ´em, join ´em. Så får de tjent litt penger på det også...

drodla sa for siden:

Jeg er på VK. Meldt meg faktisk inn der igjen da jeg begynte på lavkarbo. For jeg synes fortsatt databasen, dagboken osv er bra. Det forenkler ting for meg litt.
Det er ikke så rart at medlemmer i VK får sånne svar som det vi ser her. De har valgt en retning innenfor kosthold og vektnedgang, og må jo nesten holde seg til den.

Jeg har vært medlem på VK lenge og har tatt de første kiloene på den filosofien. Og så lenge jeg holdt meg til den, var jeg både mett og full av overskudd. Gikk ned tredve kilo på den måten. Men når man skal ned mye, så er det så ubegripelig vanskelig å holde seg innenfor. Og de fleste her vet vel en del om blodsukkerfall osv. Så jeg gikk opp igjen halvparten før jeg tok grep igjen.

Jeg er ikke i tvil om at et kosthold med mer fett og mindre karbo er best for kroppen, men for sterkt overvektige vil enhver omlegging være til det bedre. Derfor er jeg ikke enig i alt peset VK får. De følger den filosofien som majoriteten av helseeliten har anbefalt i årevis.

At det er penger i det er det lite tvil om. Men det er det da i alle andre retinger også. Og her inne promoteres ketolyse.no ganske aktivt. Mye penger der også.

Det eneste som virkelig, virkelig, veldig og voldsomt provoserer meg, er når VG bruker journalistikken sin for å promotere VK. Når de DER, utenfor klubben skriver artikler om at fett er farlig og karbohydrater viktig osv. DA blir jeg sinna. Skjult agenda er ikke bra, spesielt ikke innenfor journalistikken.

Zillah sa for siden:

Eg har vore medlem der sida 1. mai, men har aldri kome inn på noko gruppe/forum, eg. Får berre tekniske feil på sida.

Bryr meg ikkje så mykje om det, har det best her uansett, men bortkasta pengar er det jo, da.

Lava sa for siden:

Uff det var jo synd, når du har betalt og alt. :nei:
Aner ikke hvor og hvordan du evt finner gruppene, det er ikke meg som er på VK, men en bekjent.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.