Lag eggedosis, tilsett søtestoff, smør og kokosmasse. Settes med 2 teskjeer på bakepapirkledd plate. Stekes ved 175 grader i 10 minutter. Oppbevares i kakeboks.
Mmmm, de var gode! Har et brett stående i ovnen, og et brett som er ferdige!
Vurderer å kjøpe sjokolade i morra, smelte den og lage sjokoladestriper oppå kakene! Kommer sikkert til å se helt supre ut, skal ha de med på besøk :smile:
Takk for fin oppskrift!
Er denne varedeklarasjon i samsvar med det som står på din pose?
De poser jeg har sett på har innholdt betydelig mer karbo.
Hvilket merke har du brukt?
Noen som vet hvor mange gram sukrin "Søtestoff tilsvarende 300 gram sukker" tilsvarer? Prøvde med 300 gram sukrin, men det ble bare helt groteskt søtt!
Og hva slags sjokolade bruker dere til å duppe i? :)
Disse står nå i ovnen, spent på hvordan de blir!
Fikk 40stk av denne røra...
Tenkte først å bruke Splenda, men da måtte jeg ha 30g Splenda, og med 97g karbo/100g ville karbonivået tatt helt av...så gikk for Natreen i stedet, så får vi se resultatet om få minutter....
Jeg kjenner ikke lengre bismaken av Natreen, så lurer på om jeg kanskje har vent meg til det?
Hvordan ble de med natreen, da? Jeg bare spør fordi jeg aldri har fått noen gode kaker med det ...
Jeg skjønner ikke helt at folk tar så av mht karboinnholdet i splenda, jeg - i dette tilfellet ville det jo blitt 30 g karbohydrater fra splendaen fordelt på 40 kaker.
Kake er kake, liksom - man kan ikke stappe i seg masse av det, uansett kosthold ;)
De ble helt utmerket med Natreen, selv fruen som hater smaken av Natreen syntes disse ble gode, hun kjente ingen smak av N. Jeg er blitt immun mot smaken av det så kan ikke uttale meg...:)
Tja, blir jo nesten 1g karb ekstra pr kake om man bruker Splenda. Jeg skjærer ned der jeg kan og tar meg heller en ekstra kake...:D
Neste gang kommer jeg nok til å bruke mye mere smør.
Dette fordi jeg syntes de ble litt vel porøse, røra var veldig tørr enda jeg hadde litt ekstra smør i deigen enn det som står i oppskriften. Jeg liker kokosmakroner som flyter mer ut.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.