Pruttilutt sa for siden:
Hei dere!
Hva anbefaler dere å ta med under eksamen? Vurderte litt på rundstykker, men det metter ikke. Tror dere det er nok med en bretta omelett? :o
Pruttilutt sa for siden:
Hei dere!
Hva anbefaler dere å ta med under eksamen? Vurderte litt på rundstykker, men det metter ikke. Tror dere det er nok med en bretta omelett? :o
Nupsida sa for siden:
jeg pleier å ta med meg en atkinsbar jeg :P Men, kunne fint ha flere tips!
Pruttilutt sa for siden:
Det er jo ikke mat, det er jo fos!
Nupsida sa for siden:
Jeg regner det som mat jeg?
Pruttilutt sa for siden:
Okei. :)
Jorkla sa for siden:
Jeg tok med paranøtter, cherrytomater og brie i skiver.. pluss en atkinsbar.. Spiste ikke noe av det men drakk 3 liter vann da :rolleyes:
Pruttilutt sa for siden:
Nøtter, vann og ost - den er god. Kanskje lage noen ferdigruller med skinke i ost :P Er jo så mange av de der Atkinsgreiene, hva er hva?
Jorkla sa for siden:
Hehe.. Erru poet?? :p Men ble så opptatt med oppgaven at jeg helt glemte å spise..
Når det gjelder atkins kan jeg ikke forskjell jeg så bare noe med "2,5net carbs" så da grabba jeg den.. Ungen til broren min fikk forresten tak i den etter eksamen slafs "onkel den var go`"
Nupsida sa for siden:
Den atkins baren som skal regnes som ett måltid heter "Decadense"
Fjasnissen sa for siden:
Det er Atkins Advantage Decadense (sjokolade) som har vært min guilty pleasure. Er veldig god, men bør så klart ikke bli en vanlig erstatter for måltid (selv om jeg har gjort det noen ganger når jeg har vært for matlei eller sliten til å mekke noe annet - eller på tur).
Om man forbruker litt mer enn 1 en gang i blant, så får man 15 ganske billig på almea.no (betaler ikke frakt når man betaler med kort), og de leverer kjapt. I alle fall her i Oslo.
kirami sa for siden:
Hmmmm, Atkinsbarene høres skikkelig nam ut, MEN hvis jeg skulle vært oppe til eksamen nå, skulle jeg tatt med meg en pakke julesylte, for det er skikkelig digg:D
(Det har blitt julegodten min nå som marsipangrisen ikke er aktuell)
babydoll sa for siden:
Babybel-ost! (husk å ta av knitrepapiret først :P) Men om du spiser deg god og mett før du reiser hjemmefra, er det ikke sikkert du trenger noe som helst.
Nyfrelst sa for siden:
Jeg kommer nok til å ta med meg noen skiver med lavkarbobrød. På lilalife.no/wordpress finner du en oppskrift på et herlig brød som er enkelt å lage (selv om det skal stå i ovnen i to timer). Det er mye mat i det brødet, så det metter godt. Jeg pleier å ha serranoskinke og hvitost til pålegg. Ellers er jo Babybel-ostene skjønn 'fingermat' :) Lykke til på eksamen!
nellie sa for siden:
Jeg hadde med meg hjemmelaga cookies. Hadde ikke tid til å spise da:p
Nupsida sa for siden:
Oppskrift? :D
nellie sa for siden:
Fulgte ikke noe oppskrift egentlig.. Slang sammen en passende mengde med hakkede peanøtter og cashewnøtter, troooor det var 45 gram peanøtter og 90 gram cashews.. Hakket en plate cloetta og hadde den i sammen med 1 ss kakaopulver, 1 ss vaniljesukker, 1/2 ss bakepulver, rørte inn 2 egg og 60 gram mykt/ikke smeltet smør.. Også "smakte" jeg til røra med mandelmel til den ble fast og fin. Delte den i 16 "topper" på bakepapir og trykka dem ned til ønsket tykkelse med en bløt spiseskje.. Jeg søta med et par spiseskjeer fruktose og da fikk de 2.6 gram karb, 4.6 gram protein og 8.7 gram fett. Med et lavkarbosøtningsmiddel blir det vel litt mindre karbs..
Stekte på passende temperatur i passende tid. ca 10-15 minutter kanskje.. Viktig å passe på hele tiden, for de brenner seg fort..
mamma87 sa for siden:
noe feit mat som gir energi til hjernen ;) hehe
omelett, lavkarbopølse, ost, avokado, lapper med pålegg etc
nellie sa for siden:
Jo, også hadde jeg med meg nøtter.. Men har funnet ut at selvom det er MYE næring i nøtter, så føler jeg meg ikke mett selvom jeg skulle spise f.eks 100 gram. Tror det er bedre med noe skikkelig mat, så man ikke sitter med følelsen av å være utilfredsstilt.
Mellon sa for siden:
Hva med å lage en termokopp med kaffi, fløte og cocosa? Det vil i det minste mette. Og som de andre sier, ikke alltid en får spist så mye under eksamen
blåbær sa for siden:
Jeg hadde med meg en salat i dag - men så turte jeg ikke spise den. Ville ikke plage folk med irriterende knaskelyder under eksamen. Det hadde jeg glemt å tenke på! :p Så da ble det ingenting...
Opheliia sa for siden:
Salat er ikke det som knasker og knirker mest:) Hadde fint spist det ja!
Man angående det med lyder; jeg har tar med meg ørepropper! Hahaha..jeg har nemlig ikke evnen til å drive med oppgaveskriving hvis det er en eneste liten lyd rundt meg:o I fjor gikk jeg med en som pusta sinnsykt tungt, det var helt fælt å ha eksamen ved siden av han:eek: (Han pusta veldig tungt og hadde sånn pipelyd ut nesa......)
Pruttilutt sa for siden:
HAHAHA! :D Øreplugger: Check!
Opheliia sa for siden:
Det er veldig lurt:) Da er det bare min egne tanker som kan forstyrre det jeg gjør:p
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.