Jeg fant ei oppskrift på LCHF -bloggen som inneholdt 70 % sjokolade, det hadde jeg ikke så jeg tok bake kakao i stedet. La og til kokos og cocosa og en ts bakepulver for heving. Kaka ble vanvittig god.
3 toppede ss med bakekakao
200 g smør
1 toppet ss med cocosa
frøene av en vaniljestang (eller 2 ts vaniljeekstrakt) jeg brukte en ts vanilje sukker og det funket fint.
1/2 dl sterk kaffe
2 dl sukrin
1 ts bakepulver
3 egg - vispet
150 g malte mandler
2 ss kokos
100 g hakkede valnøtter og/eller hasselnøtter
Smelt smør, cocosa. Ha i kaffe og sukrin. Avkjøl litt. Fin mal madler, visp eggene til luftig eggedosis. Bland alt. Ha til slutt i hakkede nøtter og kokos.
Stekes i liten form. Smør formen godt ha bakepapir i bunn, 170 gr i 20 min ++, sjekk at ikke kaka er for bløt i midten. Den må ikke disse i midten hvis du rister litt på formen. Må avkjøles godt før den taes ut av formen. Blir en bløt Brownie kake med god smak av mørk sjokolade og kokos :D
Ååå, denne brownies kaka er kjempegod :) Lagde den på fredag da mannen hadde bursdag og serverte med krem og bringebær til.. Var veldig godt -og mektig..hehe..
Kaka kan fryses og, så jeg har fryst ned 4 kakestykker og gleder meg allerede til en anledning for å ta den opp :)
Det er kokosfett, en variant til baking og en mer nøytral til steking :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.