< Tilbake til oversikten

Tapas ??

aktivjente sa for siden:

Vi kal ha fest i oppgangen vår :D, og alle bidrar med tapasretter. Har kommet fram til at jeg kan lage scampi , woket med hvitløk og chilli, men hva annet ketolysevennlig kan jeg lage?

Lindaplinda sa for siden:

Tapas er jo superketolysevennlig da:D Er sikkert mange varianter under oppskriftene her på forumet:)

Mellon sa for siden:

Kan jo lage kjøttboller, min personlige favoritt. Lager av kjøttdeig, choritzio pølser og fetaost blandet.

www.matprat.no/artikkel.aspx?artid=8457

Jeg ruller dem og legge på bakepapir og steker i ovenen, lettere enn i panna.

Kitt sa for siden:

Scroller du helt nederst på siden her, finner du mange tapas- tråder! Mye godt der, altså!

Jeg var på tapas- party i går og hadde med meg tapaskjøttboller og tzatziki!
Kjøttbollene hadde jeg i en saus laget av Tittis chillisuppe!

Vertinnen hadde laget 2 typer aioli, det var lefser med Philadelpiaost, parmaskinke og vårløk, det var tomat- og mozarellasalat, oliven, små tomater.........

Fylt oopsierull med røklaks eller spekeskinke kan anbefales forresten!
Eller som pizzarull!

aktivjente sa for siden:

Ja, ooopsieruller med noe godt inni må jeg ta med meg. Det er andre som skal ta med kjøttboller (lurer på om jeg ikke skal lage noen selv av karbonadedeig, så slipper jeg bekymre meg over karber).
Skal også lage gresk salat, og tsatziki (takk Kitt).

Kitt sa for siden:

Bare hyggelig!:) Tzatzikien ble veldig god! Jeg brukte gresk yoghurt, da, ikke rømme!

Men atte, du er på ketolyse og vil lage kjøttboller av karbonadedeig???:confused: Den fettfattigste kjøttdeigen som finnes???

Jeg brukte kjøttdeig laget av ribbe, jeg! :D

aktivjente sa for siden:

Trodde karbonadedeig var den mest ketolysevennlige??? Har eg misforstått helt? Kan ikke lage kjøttdeig selv, for jeg har ikke "foodprofessor". Får man kjøpt sånn ribbedeig noen steder?

Carisma sa for siden:

Nja, siden det er den magreste er det ikke det. Men det er så mye "rart" i vanlig kjøttdeig at jeg foretrekker den reneste. ("rart" = slintrer, benrester osv, alt som ikke kan brukes til noe annet). Så jeg bruker karbonadedeig med ekstra smør eller olje i :ja:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.