< Tilbake til oversikten

Ketose

Timiane sa for siden:

Jeg lurer på noe angående ketose.
Har gått på ketolyse siden juni og er fornøyd med det.
Men har hatt noen utskeielser på en uke eller 3-4 dager. Etter det bruker jeg ca 3 dager på å komme i ketose igjen.
Igår på alternativmessen ble fristelsen for stor, og jeg kjøpte sjokolade. Spiste det jeg ville ha der, og kastet resten.
På kvelden testet jeg urin- Ingen ketoner.
Idag hadde jeg det (Ketoner i urinen).
Spørmålet mitt er; Har Det noe å si hvor mye og lengden på utskeielsen for tiden det tar å komme tilbake i ketose?

PS. Angret veldig i går, blir lenge til neste gang. Lavkarbo er best!

sæterjenta sa for siden:

Jeg skeiet også ut ei helg (fredagskveld -søndagskveld), men var likevel tilbake i ketose mandag kveld. Da gikk jeg en lang tur på mandag morgen, og hadde minimalt med karbodydrater i kosten den dagen. Burde jo tro at det er slik at jo mindre utskeielsen er og jo mere karbohydrater man forbruker etterpå, desto kjappere tilbake i ketose.....men det er jo bare antagelser fra min side :veitikke:

Gracella sa for siden:

Kroppen skal forbrenne de karbohydratene du har spist, så ja, hvor mye man skeier ut (og aktivitetsnivået ditt) har noe å si på hvor fort man kommer i ketose igjen

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.