Hei, jeg har latt håret gro så lenge. Det er flatt og glatt og tynt og pjuskete. Blæh. Jeg skal klippe det av så det akkurat går over skuldrene. (Kommunefarget! :rolleyes:) Skal stripe det eller kjøpe noe blond farge, jeg vil at håret skal se omtrent slik ut.
Har dere noe tips til stylingprodukter? Jeg vil ha noe som gir volum, som jeg kan "puffe opp" håret litt med. Driver ikke mye med føner, krølltang eller styling til vanlig. Bare vasker det og lar det lufttørke. Så jeg er moden for litt mere avanserte ting, men det bør være raskt og enkelt.
Gjerne noe jeg kan kjøpe på internett, så slipper jeg å tråle butikkene. Har aldri tid til det.
Jeg ville spurt frisøren hva h*n anbefaler. Det kan jo hende de bare har dyre produkter der, men hvis de sier f.eks. at du burde bruke en spray med ekstra hold, så finner man jo en billigere variant av denne, hvis du skjønner.
Selv lider jeg av samme hårtype og farge, og gjør det veldig enkelt for megselv: Etter dusjen har jeg håret i håndkleet mens jeg gjør et par andre ting så det tørker litt. Så tar jeg en god klump med en mousse fra Schwarzkopf som heter "got2b 2 sexy collagen lift effect big volume mousse" (det var da voldsomt til navn) og fordeler i hele håret før jeg føner det i 1-2min oppned. Da får man umiddelbart sånn fin løvemanke som legger seg litt etterhvert. Jeg har ikke noe godt tips for hvordan man eventuelt gir litt mer skinn/glatter ut, for har ikke kommet så langt i utprøvingen selv, så har foreløpig bare hatt en mikroskopisk mengde fuktighetskrem for å legge det håret som har bestemt seg for å stå rett ut/opp:p
Føning med rundbørste er også en mulighet for å få litt finere form på det, men mitt er litt for kort til akkurat det for tiden:)
Har også brukt det pudderet, men tåler det dessverre ikke. Er veldig sensitiv til volumprodukter generelt, så er overlykkelig for at jeg foreløpig ikke har reagert på den volum moussen til schwarzkopf!
Jeg kan jo spørre frisøren, hun er ikke frisør lenger, lol. Måtte slutte pga helseproblemer, men hun klipper noen venner fremdeles. Tar med seg saksa og kommer. ;)
Jeg har lest om det der hårpudderet. Men er helt ukjent om hva som er bra eller ikke.
Er det osis+ eller define hårpudder du har prøvd? Define vil jeg ikke anbefale - du må vaske håret mange ganger for å få det ut! Osis+ bruker jeg flere ganger i uka, har omtrent samme lengde og farge som på bildet av jessica simpson faktisk :) - og jeg liker det kjempegodt. Glans er vanskelig for meg som har så tynt hår ( har MYE hår da), men med glansspray og sånt så blir håret mitt tungt, så jeg bruker faktisk en vanlig hårspray a la elnet. Litt tupering ved hårroten hjelper også.
osis får du kjøpt på nett hos [url]www.blivakker.no[/url]
Regner med at på bilde er det nok brukt hairextentions...
Du kan jo prøve å bruke clip in hair extentions for å få håret tykkere ,tar ikke lang tid å ta disse på.Ellers så må det nok føning ,rulling og rette stylingprodukter til:)
Ingen ser slik ut med bare å riste på håret etter dusjen:pfor det om vi skulle ønske det:)
Skum el mousse i håret når det er vått, føn det tørt. Løft det med børsten mens du blåser og så litti tillegg med hodet opp- ned :) blir bustete og fint!
Bruk fingre til å ordne det på plass, spray med hårspray mens du rufser, og gjerne litt voks i tuppene for å definere :)
Har sånn hår som du, og pass på at det nok oppklipt og med mye "støttehår ".
Jeg sparer håret nå, og vil og ha slik som hu på bildet- nydelig!!
Har alltid trodd at nordisk hår var TYKT jeg! Jeg har knalltykt hår... FOR tykt. Det blir paddeflatt med en gang jeg vasker det men shampoo. Det eneste som IKKE gjør det paddeflatt er vanlig lanosåpe... :o
Greit til sitt bruk - bare man er klar over at det er veldig vanskelig å få vasket ut :) osis+ er den jeg kjenner til som har vært en stund på markedet, og det holder med vanlig hårvask så er den ute :)
Jo tynnere hår jo kortere bør det være for å se pent ut. Unngå produkter mest mulig, og føning, krøll og farge. Og strikker og spenner. Bruk alltid balsam og mild shampo. Oppklippet hår gir mer volum.Har du tynne hårstrå må du ikke bleke det. Da får du kjempetynt hår.Kjøp deg parykk:)
Jeg anbefaler også Osis+ på det varmeste! Må vaske en ekstra gang med shampo, men det gjør jeg gjerne.
Kjøper på blivakker.no, der har de ofte kampanjer da du får det får helt ned i 59 kroner. Hos frisøren koster det gjerne nærmere 200, og det syns jeg er altfor dyrt!!
Tusen takk for tips! Jeg har sett mest på utenlandske nettbutikker, men så er det så vanskelig å handle for 200 akkurat.... jeg orker ikke den risikoen å måtte fortolle. For mye pes. Jeg vet at enkelte får pakker på over 200 kr uten å betale toll, men det kan jeg ikke være sikker på. De har bare vært heldige.
Først og fremst ville jeg vel begynt med å føne håret tørt i stedet for å la det lufttørke, da får du mer schvung over det :) Osis dust it-pudderet er det eneste stylingproduktet jeg bruker i hverdagen, det er kjempebra.
Jeg har tynne hårstrå, og jeg elsker å bleke håret fordi det "blåser opp" hårstråene og gir meg et grovere hår som er lettere å jobbe med. Jeg pleier ikke å røyte heller.
Jeg har ganske tynt, lyst nordisk hår, og mitt blir ikke tynnere av å bleke det,s om skribent over sier så føles det faktisk litt grovere, men det er når etterveksten akkurat er blitt tatt for min del, og et par runder med proetinkurer gjør at det forsvinner.
Nå er jeg blond i utgangspunktet, og det skal verken så sterk bleking til, og det behøver ikke å sitte i så lenge for at det skal bli lyst nok. Men tynnere blir det ikke.
Da har jeg bestilt Osis hårpudder fra feelunique.com. Takk til deg kennygirl! De skulle ha 101 kroner for å sende det fra den Norske nettbutikken. Jeg bestilte også noe annet med volum fra Osis, denne: www.feelunique.com/p/Schwarzkopf-Professional-OSiS-Upload-200ml
Det ble GBP 18,90 til sammen, og jeg skulle være trygg på at det er under 200 kr iflg valutakalulatoren jeg brukte. Det ble bare 181 NOK for begge produktene tilsammen.
blivakker.no hadde den IKKE på tilbud for noen timer siden, men nå koster den bare 71 kroner der. Jeg sverger på at den kosta 119 tidligere i dag, lol. Det må ha vært noen inne og endret prisene. Snedig. Vel, det er bestilt fra feelunique, jeg håper det ikke tar så lang tid.
Jeg tror jeg har brukt "Natural Wheat" fra Garnier Nutrisse før. Den er bare 1-2 nyanser lysere enn håret mitt, så det ikke blir en sånn tydelig ettervekst.
Jer er så hjernevaska av avisene om at barn er så lenge i barnehagen, at jeg aldri tør å gå til frisøren eller gjøre noe annet av egenpleie om ettermiddagen. Og å vente til lørdag tar så lang tid... tenker jeg smeller en hjemmefarging inn nå også. Håper de fremdeles selger samme fargen.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.