Jeg er fullstendig blånn når det kommer til å pynte seg - og det er ikke bare noe jeg sier! :nei:
Har kjøpt ny kjole til julebord og siden dette er til julebordet på Lille Gubbens arbeidsplass er det liksom litt ekstra nøye for meg at jeg ser bra ut. Vil jo at han skal være stolt over kvinnen sin. :ja: Kjolen er rød, knekort, litt tettsittende (ikke strikkestoff) og har litt brede stropper. Svarte pensko (ikke bling-bling) eller nesten knehøye svarte selskapsstøvletter? Jeg digger de støvlettene, men er usikker på hvordan de blir til akkurat den kjolen... :confused::confused:
Synes det blir like pussig å ha en "hudfarge" på beina og en annen "hudfarge" på overkroppen. Med mindre du finner en strømpebukse som matcher hudfargen din perfekt da. Bare min personlige mening da. Jeg er ingen stylist akkurat!
Menne. Du skal ikke ha noe utenpå kjolen? jakke eller bolero eller noe sånt? For er egentlig enig med deg at det blir penere med hudfarget, hvis skuldre og alt skal være bare:)
Ta et helfigurbilde av deg i begge antrekkene (eller alle variantene ;)).
Av en eller annen grunn ser ikke antrekk likedan ut i speilet som de gjør på bilder... :rolleyes: Og da burde det være enkelt å velge antrekk...:cool:
80`talls faktisk:p Har jeg svart jakke på meg så bruker jeg svarte strømpebukser. Sånn er det. Alle flyr jo rundt i svarte thights nå om dagen. Jeg er en sånn som HATER når det blir for mange farger å forholde meg til. Jo færre, jo bedre.
Svart strømpebukse vil jeg si er veldig riktig til en rød kjole. Også hvis det er bar hud oppe, faktisk. Men det kommer jo også an på stilen din. Hudfarget er litt konvensjonelt og snilt kanskje, svart gjør det litt tøffere.
Hvis det er 80-talls med svart strømpebukse har jeg vært 80-talls de siste par og tjue årene ... :p
Kan jo også si at jeg er helt enig i sorte strømper til! Jeg synes også hudfarget gjør det litt mer "kjerringaktig", sorte passer bedre til en fest. Ha det hyggelig!!! :D
Jeg må tydeligvis kjøpe både svarte og lyse strømpebukser og prøve meg frem! :D Når dere ikke klarer å bli enige så. Høh.
Jeg har en svart, tynn fløyels-lignende bolero, kanskje den kan brukes, jeg må ta en sjekk i speilet når jeg har fikset litt på kjolen. Er så kort i overkroppen at sånne stropper alltid blir for lange så jeg må frem med nål og tråd en kveld også.
hehe Nå er jeg vel ikke helt sammenlignbar med disse, men jeg er tross alt 42 år og vill festing og bling-bling er ikke meg. Så jeg tror jeg går for hudfarget, med mindre jeg finner ut at svart blir dritknæsj når jeg ser meg i speilet! :lol:
Jeg har jobbet masse år i en undertøysbutikk, og jeg/vi anbefaler alltid hudfarga strømper. Det er selvsagt en smaksak, men det er absolutt hudfarga det går mest av. Som nevt(og vist med bilder!)over her...tenk over det, hvor mange modeller, skuespillere osv på en rød løper har svarte strømpebukser??
hehe Jeg stoler selvfølgelig fullt og helt på en som har jobbet i bransjen og vet hva hun snakker om. (Lett å lede - jeg?!) Og siden jeg ikke er en 17-årig rebell så... ;)
Jeg går IKKE bar! Der går grensa altså. Så lekker og feilfri hud har jeg tross alt ikke. :) Nei, en hudfarget litt shiny strømpebukse blir det tenker jeg. Dessuten er det vel ikke -15 ute der disse damene oppholder seg - vi skal gå til og fra også!
Ha, ha, og jeg som trodde at sorte stømpebukser var mere klassisk og hudfarget var "trygt og godt" (les: litt kjedelig).
Men så har jeg en del "sprelske" nylonstrømpebukser - som jeg bruker når det passer (eller når jeg tror det passer, hehe)
Jeg tenker sånn at hvis du kjører for lave pumps og ikke støvletter, kan du godt velge en strømpebukse med et tøft mønster i. Men da kan det lønne seg å skippe smykker og sånt. Eller en hudfarget en med litt skimmer i. Det er også pent.
Har fått litt dilla på smykker med litt størrelse og farge på så jeg tenker jeg går for hudfarget strømpebukse med litt skimmer i og noe glitrende rundt halsen. :) Det er jo så mye morsomt på smykkefronten nå, til en billig penge! Skulle ønske jeg tålte øredobber. :(
Er ikke det fryktelig vondt?! Dessuten inneholder nok klipsene også nikkel i bøtter og spann så da er jeg like langt. Får kjøpe noen jeg kan pelle av "hektene" på og bytte ut med et par jeg har som jeg tåler i noen timer kanskje...
Der er jeg såpass sær at jeg ikke vil bruke annet enn de tre jeg alt har som alle har hver sin spesielle betydning for meg. :) Satser på at det går bra med bling i ørene i noen timer tenker jeg. :)
Tror vel strengt tatt ingen av disse damene har på seg strømpebukse. Det er ikke vanlig i USA, spesielt ikke på den røde løper'n. Meeen de har nok ikke bare smurt seg med en vanlig fuktighetskrem etter dusjen. Litt mer juksing og triksing hører med;)
Men jeg elsker å kle meg på den måten når jeg skal på fest. Sambo VET nemlig hva jeg har på under kjolen og surrer rundt meg hele kvelden. De andre ser jo ikke om jeg har vanlig strømpebukse eller strømper på.. :lol:
Ikke for å være kjip, men den sømmen... DET er vel 80-talls? :o Mangler bare en liten sløyfe nederst.
På vinterstid syns jeg svarts strømper helt klart er penest. Spesilet sammen med støvletter. Hudfarge blir litt for mye "jeg later som det er sommer fortsatt". Syns jeg da. Forøvrig syns jeg ikke rødt er pent direkte på hud uansett, jeg bruker alltid svart til det for kontrastene bringer frem hverandre.
Selv ville jeg kanskje gått for noe sånt for å røffe det opp litt: www.jig.no/nettingstromper_tett/P_311
Det blir litt for mye "secretary"-referanser for min del. Hva folk gjør hjemme er greit, men de trenger vel ikke dytte sine preferanser i trynet på oss andre liksom :o
Og ja, grensa med nettingstrømper er hårfin. Men bare en enkel ting som å velge den med minst hull kan gjøre den superstillig sammen med en enkel kjole og endel bling. Og av en eller annen grunn syns jeg man får smalere ankler i netting, og det er jo aldri feil.
Tror hudfarget til rød kjole. Det blir ikke for sterk kontrast med svarte sko da? Hvis du velger støvlettene kan du jo vurdere svart strømpebukse, ellers så får du tre farger etter hverandre oppover. Mest mulig samme farge på et antrekk virker forlengende.
Svarte strømper går ann hvis det er ikke så TETTE strømper.. Men vanlig svart strømpebukse til rød kjole blir for stor kontrast... Mener nu jeg da.. Det samme med sobrun, men hudfarget KAN fungere! hvis den er lys!
Vil tro du ser lengre ut i bena om du kjører svart både på strømpenukse og sko/støvletter....men for alt jeg vet så trenger du kanskje ikke det uansett :) Så ville jeg valgt noe svart i form av tynt skjerf eller smykker, for å ta opp fargen. Fordelen med hudfarvet er jo at det ikke vises så godt om den skulle rakne :p
Enig! Man trenger ting som tar opp fargen... Om det seg være smykker eller vesker.. ALLE farger som preger kroppen treng å bli tatt opp...
Skulle jeg hatt rød kjole ville jeg hatt røde øredobber.. Koksgrå strøpebukse, sorte pumps, sort vekse og sort bolero. Veske og sko BØR værre i samme farge. Strømpebuksen skal tone mellom fargevalgene.. Derfor koks.
Du kan jo kjøpe kirurgisk stål:D. Mye fint der, litt dyrt kanskje- men det går fint med nikkelallergi. Klips har ikke gått fint med nikkelallergi her i huset.
tror ikke det er noen av disse damene som har på strømpebukse i det hele tatt, på den røde løperen tror jeg det er ytterst sjelden med nylonstrømpebukser gitt. Bar hud for alle penga!
Personlig mener jeg at brune nylonstrømpebukser fort kan bli litt tacky. Hva er vitsen med dem liksom? Gå heller uten noe.
Svarte er mer safe, og du kan velge hvor mye du vil vise etter hvor gjennomsiktig (hvor mange denier) den er.
Jeg synes søm er helt fantastisk nydelig og kan ikke forstå hvorfor ikke det er mer vanlig. Vi burde alle ta fram vår 40-talls skjønnhetsdronning av og til. :) Nettingstrømper kan også være kjempefint hvis man har et litt nedtonet/diskret uttrykk på resten av antrekket. Funker dårlig i kombinasjon med lårkort og stiletter liksom.
Om jeg tåler det da... Prøvde briller i titan og det funka ikke. Har tålt ett og annet paret i gull, men tåler ikke alt der heller og det blir dyrt i lengde om jeg skal kjøpe og prøve...
Hadde et par øredobber i noe som ble kalt "kirurgisk plast", kjøpt hos frisør, men der satt bakdelene så dårlig fast på pinnen at de flakset veggimellom hver kveld når jeg dro genser eller topp over hodet, så den ene forsvant temmelig kjapt. :( Jeg får prøve å kline på litt blank neglelakk på pinnen og satse på at det funker for noen timer en kveld. :ja:
Det har vært mange synsinger her, så nå er jeg spent på hvordan antrekket blir altså! Bilde! eller fortell!!! :spent:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.