< Tilbake til oversikten

[KETOLYSE-MIDDAG] Chicken tandoori

Tidl. medlem sa for siden:

Synes selv dette er ekstreeemt godt til middag.. og holder ketolyse kravene:)

Stek kjøttdeig eller kyllingfilet i biter.

Sausen skal lages av Sæter rømme og Chiken Tandoori krydder, eller Chiken Tikka..

Bland krydderet i rømmen alt etter kor sterkt du vil ha sausen:)..

Hell så rømmen og krydderet over kjøttet og rør om, la pannen stå på lav varme i 5-10minutter

Server gjerne med ost på toppen eller noe salat vedsiden av!.

Jeg elsker Chicken Tandoori, så dette skal prøves! :)

vålerenga12 sa for siden:

Spør vel et dumt spm nå, men krydderet. Kjøpes i vanlig butikk, den som følger med i tandoori esken eller hva? :o)

Timiane sa for siden:

Krydderer finner du i de fleste butikker.
Jeg skal ha dette til middag senere i uka. Gleder meg.

Kanskje sa for siden:

Nå lurer jeg litt, må man ikke lage krydderet fra bunnen av slik som med taco krydderet? kan man kjøpe ferdig i butikken som holder ketolyse kravene :confused:

neida:). beklager sent svar:).... du steker bare kjøttet i panna til det er nesten ferdig, og gjerne hakket løk og\eller paprika også oppi om du vil (dette er valgfritt).. så har du rømme oppi til du føler det er passelig, og krydderet "chicken tandoori" dette får du kjøpt på Eurospar og lignende butikker..

Server gjerne med frisk salat og\eller revet ost på toppen, KNALL godt!!!!!

Og jeg tenker det var godt:)...

Leoline sa for siden:

Dette var kjempegodt!!
Hadde det til middag i dag:)

Aline sa for siden:

Bare å lese på boksen/pakken. Hvis det ikke står næringsinnhold, så står det ingredienser, og om det står sukker eller druesukker, så kan det være lurt å holde seg unna :)

Indisk tandoori til kylling

1/2 ts hvitløkspulver
1 1/2 ts paprikapulver
3 krm cayennepepper
1 ts malt koriander
1 ts malt spisskummin
1 ts malt ingefær
1 ts salt
1 krm malt kardemomme
1 krm malt kanel

Brukes som tørt krydder
Eller blandes med creme fraiche og brukes som marinade

Fant det i denne tråden ;)

eli_annet sa for siden:

Lurer bare litt på en ting, jeg har forstått det sånn at man ikke skal bruke ferdigkrydder i pose på ketolyse??

Kanskje sa for siden:

Stemmer, men man kan mikse selv, og så finnes tandori krydder på glass. Tror det kan brukes?

Engledans sa for siden:

Jeg har Santa Maria Tandoori spice. Kan den brukes?

Engledans sa for siden:

Ser nå at det står druesukker, men kan det være så veldig mye sukker i krydderet da? Skader det dietten mye om jeg bruker den i dag? Har så lyst på denne, men kommer meg ikke på butikken i dag, for å kjøpe de krydderne jeg mangler.

jepp det kan brukes:).. kan egentli bruke alle slags mulig krydder, men jeg selv foretrekker chicken tandoori krydderet:)

jeg kan aldri forstå at litt skader.. dette lille krydderet som skal anvendes er da så lite at det utgjør ikke 1 liten prosent engang!.. syns nå at LITT må ver lov og tillate sej:)... uansett dette druesukkeret dere snakker om.. :))

Aline sa for siden:

Det er jo bare å prøve, noen er litt mer sensitive enn andre :) Funker det for deg, så funker det for deg :ja:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.