Huff. Den siste uken har det bare vært tull med! Skjønner det liksom ikke.
Alt har gått så fint i 3-4 måneder. Har gått ned 13 kg og klart å stå i mot ALT som andre tilbød meg. Hadde også faste spisedager og klarte meg helt fint, fortsatte og gå ned i vekt og hadde ikke noe videre lyst på mer karborik mat. Men så plutselig, i forrige uke var det 50-årslag og 70-årslag og jeg skeiet ut begge disse dagene. Ikke noe store greier, men spiste et par skiver brød til koldtbormaten og drakk litt alkohol. Når mandagen kom var det blandingen av stress og lite penger som kom i veien, så det ble litt utskeing da også. Så greide jeg å holde meg sånn nogelunde i 3 dager. Igår hadde jeg nattevakt på sykehjemmet jeg jobber (er utplassert) og skulle for første gang oppleve et dødsfall da det var en pas. som lå terminal. Dette gjorde meg virkelig stresset og redd og det endte med to berlinerboller som vi hadde fått opp på avdelingen.. :o Nå i helgen er det hyttetur og kommer nok til og skeie ut litt der også, men skal prøve så godt jeg kan og spise lite karbo.
Nå er jeg fast bestemt og begynne på nytt igjen til mandag. Er klar som et egg og har satt meg et mål på å gå ned MINST 4 kg til jul. Huff. FØler meg som DEN storsynderen.
du vet spist er spist ,,glem det å gå vidre ,,livet er ikke over fordi om en skjeier ut litt ,, du skal la deg selv leve også ,,vel akurat berlinerboller kunne jo vært unngått ,,men ikke dvel ved det . du har ikke gjort noen stor synd ,du har bare utsatt vektnedgangen litt
så prøv å ikke stress med dette ,,kos deg i helgen å ha det gøy ,,glem mat å alt som har med slankekur ,
selfølgelig er det mulig så spis så mye lavkarbo som du får til..
men vet jo hvordan du har det ,,en angrer å hater seg selv ,har vært der selv mange ganger ,
men som sagt ikke livets undergang,,å til din trøst , vi har alle vært der ,men det gjelder bare å løfte hode å gå på igjen med krum rygg
Tusen takk for oppmuntrende ord! Trengte det nå. Hehe. Har følt meg skikkelig dum den siste uka. Skal kose meg masse i helgen og være klar for ny start igjen på mandag! takk, ha en fin helg du også!
Jeg ville også tenkt "spist er spist" og ferdig med det ;)
Samtidig syns jeg du skal ta en saklig gjennomgang av hvorfor det ble så mye på en gang, hva du evt kunne gjort for å unngå det, og også tenke gjennom hva du gjør neste gang du havner i en situasjon der slik utskeiing kan skje :)
Sånn øker du din egen bevissthet, og det vil over tid gjøre det lettere å fortsette på det sporet du faktisk har valgt :)
Jeg har også stor forståelse av at å være tilstede når en pasient skal dø er en stor belastning, sånn at jeg har ingen problem med å forstå at det gikk litt skeis i matveien. :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.