Jeg vet ikke om denne oppskrifta er lagt ut fra før, om den er det, så beklager jeg.
Men jeg fant disse kokospannekakene på en svensk side, og prøvde de i går.
Med litt sukrin på er dette det nærmeste jeg har kommet "skikkelige" pannekaker.
2 egg
1 dl fløte
1 dl kokos (ca 45 gram, og dermed bare rundt 5 karbs)
bittelitt salt
Kokosen bør kjøres i stavmikseren for at den blir mer lik mel.
La røra stå å svelle en stund, og stek de i smør.
Hvis du er glad i kokossmaken kan du erstatte fløten med kokosmelk, da reduserer du bittelitt på karbohydratene også (hvis du velger Santa Maria sin med 1kh/100g) :)
Prøvde disse i helga. Ble gode og veldig mettende! MEN, de var veldig tørre. Tror jeg skal ha noe oppå dem neste gang :)
De var også veldig enkle å steke! Omtrent som amerikanske pannekaker!
Jeg er vant med sukker på pannekaker, så jeg strødde litt sukrin på. I tillegg hadde jeg bacon ved siden av. Ser for meg at det kan være godt med noe kesam på, sammen med bær?
Disse var forresten veldig gode! Jeg skal være enig i at de var litt tørre, men alt gikk med Lerum sitt syltetøy uten sukker :) (Kjøpt på Eurospar) Nam, nam! Beste liksom-pannekakene jeg har smakt!
Jeg lagde en variant av disse. Jeg doblet oppskriften (tenkte at jeg skulle ha med på jobb i morgen også :p)og min oppskrift endte opp noe slikt som dette:
4 egg
1 dl fløte
1 dl kokosmelk
2 dl kokos (jeg malte ikke kokosen)
ca 0,5 dl kokosmel med en desj olje oppi (trekker så mye fuktighet)
1 ts bakepulver
2 ts søtning (en ts sukrin og en ts natreen)
Jeg synes det ble veldig godt ihvertfall :spisesnak:spisesnak
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.