< Tilbake til oversikten

Kokospannekaker

Sykepleierstudine sa for siden:

Jeg vet ikke om denne oppskrifta er lagt ut fra før, om den er det, så beklager jeg.

Men jeg fant disse kokospannekakene på en svensk side, og prøvde de i går.
Med litt sukrin på er dette det nærmeste jeg har kommet "skikkelige" pannekaker.

2 egg
1 dl fløte
1 dl kokos (ca 45 gram, og dermed bare rundt 5 karbs)
bittelitt salt

Kokosen bør kjøres i stavmikseren for at den blir mer lik mel.
La røra stå å svelle en stund, og stek de i smør.

Holdt meg mett hele dagen. Namm

Nero sa for siden:

Jeg har kjøpt kokosmasse fra ICA (merket er ICA), den inneholder bare 6.5 gram karbo pr. hundre gram.

Har sett at det er mer karbo i andre varianter.
Rart, skule tro at kokosmasse inneholdt det samme uansett merke..

Kjøpte den med tanke på julebakst, men skal prøve pannekakene dine :)

Oh, takk for tips. Min pose inneholder 10,5 per 100 gram. Da skal jeg på Ica og se etter kokosmasse:)

Nyfrelst sa for siden:

Hvis du er glad i kokossmaken kan du erstatte fløten med kokosmelk, da reduserer du bittelitt på karbohydratene også (hvis du velger Santa Maria sin med 1kh/100g) :)

babydoll sa for siden:

Prøvde disse i helga. Ble gode og veldig mettende! MEN, de var veldig tørre. Tror jeg skal ha noe oppå dem neste gang :)
De var også veldig enkle å steke! Omtrent som amerikanske pannekaker!

Jeg er vant med sukker på pannekaker, så jeg strødde litt sukrin på. I tillegg hadde jeg bacon ved siden av. Ser for meg at det kan være godt med noe kesam på, sammen med bær?

senorita sa for siden:

åh dette hørtes fristende ut.. sikle :D

LabbeLis sa for siden:

Coop sin kokos har også bare 6,5 g karbo pr. 100 g :) Også er den veldig god! :) Merket er "Coop", blå og hvit pose! :)

LabbeLis sa for siden:

Disse var forresten veldig gode! Jeg skal være enig i at de var litt tørre, men alt gikk med Lerum sitt syltetøy uten sukker :) (Kjøpt på Eurospar) Nam, nam! Beste liksom-pannekakene jeg har smakt!

Tasja sa for siden:

Jeg lagde en variant av disse. Jeg doblet oppskriften (tenkte at jeg skulle ha med på jobb i morgen også :p)og min oppskrift endte opp noe slikt som dette:
4 egg
1 dl fløte
1 dl kokosmelk
2 dl kokos (jeg malte ikke kokosen)
ca 0,5 dl kokosmel med en desj olje oppi (trekker så mye fuktighet)
1 ts bakepulver
2 ts søtning (en ts sukrin og en ts natreen)

Jeg synes det ble veldig godt ihvertfall :spisesnak:spisesnak

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.