< Tilbake til oversikten

Vil vekten stoppe av seg selv?

kamp sa for siden:

Jeg er på en spesifikk karbohydrat diett fordi ejg ikke fordøyer karbohydrater så bra..
Jeg har i et 2,5 år spist veldig høyt med protein og lavt med fett og karb. Fordi jeg ikke fordøyde fettet heller, men med nye medisiner tåler jeg fett bedre.

For 5 år siden veide jeg 58, men etter denne sykdommen har jeg vert nede i 44. JEg r 165 høy.

Og jeg har hatt skikkelig problemer med å komme opp i vekt..

Nå i sommer begynte jeg å ta liotyronin pga at jeg har lavt stoffskifte (min kropp jobber litt motsatt på ting.. egentlig burde jeg hatt høyt men det var lavt).

Samtidig har jeg begynt å spise mer fett og mindre karbohydrater.

Og jeg veier nå litt over 50 kg.

Vil vekten stoppe av seg selv på et tidspunkt? Eller vil jeg bare rase oppover?

Kitt sa for siden:

Ketolyse og LCHF skal jo være vektregulerende og det bør jo da virke begge veier!:)
Altså at når kroppen din når den vekten den mener den bør ha, bør du ikke gå mer opp i vekt!

Tror ikke man vet så mye om vekten den veien, annet enn at ketogen kost har hjulpet folk til å gå opp i vekt også, ikke bare ned!

Kanskje ikke til noen hjelp, men du kan jo send en mail/pm til dr. Torkil å høre om han har noe lurt å si!;)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.