I dag har jeg bare spist frokost, lunsj og middag. Og ikke store greiene til noen av måltidene. Passer på at det er fett og grønt til alle måltider, pluss et par kopper kaffe med cocosa.
Kan det rett og slett være at jeg får i meg nok av alt?
I dag har jeg spist:
Frokost i 11tiden: To egg og to skiver bacon. Kaffekopp med cocosa
Lunsj i 14tiden: Kyllingsalat med dressing.
Middag i 17tiden: Litt omelett med bacon, fetaost, fløte og en liten salat. Kaffekopp med cocosa.
Kroppen kan gå i sparemodus viss man spiser for lite karber.
Da kan det i vertfall være lurt å velge grønnsaker med mer karber i stedet f.eks agurk og salatblader ( mest vann, lite næring)
I salaten så bruker jeg ruccola, babyleaf (husker ikke hva man kaller det på norsk), paprika, tomater og litt kål. Så det skal være en del karber der, tror jeg.
Jeg spiste svært lite i en 2 ukers periode, og det resulterte i at jeg la på meg 2 kilo.. Jeg drakk endel kaffe med mye cocosa hver dag, men det holdt ikke gitt..
Folk er jo forskjellige - for meg er et måltid bestående av to egg et massivt måltid :o Har dager der jeg ikke får i meg stort mer enn det, i det hele tatt. Så om det er lite, det du spiser, er nok veldig relativt. Avhenger jo av så mange ting. Selv pleier jeg bare å stole på at kroppen min sier fra når den trenger mat - hvis det blir for lenge uten, småspiser jeg litt næringstett snacks ala oliven/ost/nøtter, sånn for å passe på at det ikke stopper helt opp.
Tror ikke man bør stole blindt på at kroppen krever det den trenger...
Spiser du lite, får den lite og forbrenner lite. Spiser du nok, forbrenner den mer, får det den trenger og kanskje ikke slenger av seg kiloene, men alle prosessene fungerer hvertfall bedre.
Helt greit å spise lite i perioder, men ikke la det bli en vane:)
Jeg spiser også veldig lite, men klarer bare ikke dytte i meg ekstra måltider når jeg ikke er sulten.. har blitt lei egg, blomkål og salat, og det gikk jo mye i det den første måneden. Nå spiser jeg stort sett ett par lapper til frokost med masse pålegg, rapsolje el cocosa i mocca'n (drikker to om dagen), og middag som er en god porsjon med kjøtt, grønt og gjerne fløtesaus. Har også lurt på om det er for lite, men samtidig står det jo i boka at man skal spise når man er sulten, og er man sulten bare to ganger om dagen så er det jo ikke annet å gjøre:rolleyes:
Du har jo uanz en super nedgang, Helene, så jeg hadde nok ikke prøvd å legge inn ekstra måltider ennå.. kanskje hvis du ser at det stagnerer så:)
Om du ikke er særlig fysisk aktiv er det kanskje nok mat? Om du vil bli mer sulten og spise mer kan du trene mer kanskje? Muskelbruk bruker opp de lagrede karbohydratene.
Sykdom i seg sjøl gjør jo ofte noe med appetitten, så det er jo ikke så uvanlig at man ikke får pressa i seg mer mat enn man har lyst på / orker da.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.