< Tilbake til oversikten

Bakteriell vaginosa

Marte83 sa for siden:

Heisann.

Har slitt med bakteriell vaginosa i MANGE år nå, får det av alt fra p-piller til sex.. ganske irriterende og slitsomt, har prøvd utallige varianter av prevensjonsmidler.

Det jeg lurer på nå er om noen her har noen erfaring med om man kan bli kvitt bateriell vaginosa på lavkarbo, mener å ha lest det ett eller annet sted?

Noen som har noe info til meg?

Pruttilutt sa for siden:

Hei!

Jeg googlet "skjedekatarr" + "kosthold", og fikk følgende artikkel opp:
www.helsegevinst.no/artikkel/les/355/7_Skjedekatarr./

Den er litt...vidflyktig... Den bruker ord som KAN, og det forteller meg at jeg ikke kan stole blindt på det/de studie(ene) som ligger bak.
Skal lese litt til, kanskje vi finner ut av det! :)

Lisa-pyon sa for siden:

Fant det her og tenkte å legge ut en tråd om det på lavkarbo.no, men så fant jeg din tråd. Jeg lurer også på det samme..

"Bakteriell vaginose er en type skjedekatarr som rammer opptil hver tredje kvinne. Bakteriell vaginose kjennetegnes ved plagsom utflod med en stram eim av fiskelukt. Lukten kan være ubehagelig og forsterkes ofte etter samleie.
Lukten er delvis forårsaket av sæd blandet med utflod.
Farlig fett

Kostholdet kan påvirke risikoen for å få bakteriell vaginose, og det er særlig kvinner med høyt energi- og fettinntak som er mest utsatt. At et høyt fettinntak kan øke pHen i skjeden, kan være litt av forklaringen.
Det er særlig mettet fett som er ugunstig, mens mye karbohydrater ikke ser ut til å øke risikoen for bakteriell vaginose."

www.klikk.no/helse/article271150.ece

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.