< Tilbake til oversikten

Erstatning for Bake Pro?

Julie sa for siden:

Kjøpte nylig boka "Bakeglede uten sukker" (norske utgaven, altså :p), og der brukes Bake Pro, som er en type myseprotein.

Noen som har idéer til erstatning? Mandelmel, fiberhusk, JBKM,... kombinasjon av disse, eller andre "vanlige" lavkarbo-alternativer? Har aldri kjøpt inn soyaprotein/soyamel/bakemiks, fordi jeg synes det blir nok av andre LC-ingredienser om ikke jeg skal ha med en av de óg (får liksom i meg nok protein i løpet av dagen, så å ta proteinpulver i TILLEGG... :rolleyes:), så helst vil jeg unngå det (er dog billigere i lengden å kjøpe Bake Pro enn bakemiks fra ketolyse.no)...

I alle fall, noen innspill her? :D

Edit: Kan dette være en mulig erstatning? Er jo myseprotein (whey protein er vel myseprotein?) det óg, med kun ett gram karbo per "serving" (23 g).

mam sa for siden:

Bakepro er myseprotein. Så jeg vet ikke, jeg hva som er best å bruke. Jeg er skeptisk til soya, jeg kjenner smaken av det uansett. Jeg vurderer å kjøpe det selv, jeg har ikke gjort det ennå. www.x-life.no/ds_product_info.php/products_id/618

janmesi sa for siden:

nøytral myseprotein funker også - hør med helsekosten!

Baugen89 sa for siden:

Man kan bruke vanlig myseprotein i steden for bakepro, men tviler på at baksten vil bli like bra. Bakepro er laget for å tåle høyere varme, og har noen ekstra bakeegenskaper som vanelig myseprotein ikke har :-)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.