< Tilbake til oversikten

Din erfaring rund lavkarbo

girlish sa for siden:

Hei.
Jeg er helt helt ny i gamet, har i åtte år spist "Grethe Roede" mat. Etter siste svangerskap har jeg 5kg som sitter så støpt. Det høres ikke mye ut men det er forferdelig irriterende når en trener 3-5 ganger i uken og spiser sunt. Jeg bestemte meg derfor for å prøve noe helt nytt og havnet her :) Den første uken kuttet jeg masse ned på karbo men vekten sto bom stille. Beg torsdag å kutte helt ut karbo og spise mer fett. I helgen beg jeg å føle meg litt uvell, og ikke noe matlyst. Blir liksom ikke sulten i det hele tatt. Jeg har også den karekteristiske ånden (tror jeg), og jeg ble veldig redd da det så ut som jeg hadde blod i urinen. Er dette normalt så tidlig etter å ha kuttet ut karbo? I og med jeg har vært hyper sunn i alle disse årene, føler jeg at jeg virkelig gjør noe gale :D Jeg følge ingen spesielle retninger, har bare kuttet ut de karboene som jeg vet om :) Håper dere med erfaring på lavkarbo kan gi meg noen råd om mine "problemer". Jeg har lest i en del timer her inne så det har jo gått en del lys opp for meg;)

Girlish

sæterjenta sa for siden:

Er ganske så ny selv, med nøyaktig 3 uker på ketolysedietten. Vekta mi har heller ikke rørt så mye på seg, men merker det på den trangeste buksa og speilet at noe har skjedd alikevel. Har funnet ut at det lønner seg å lese litt om forskjellige typer mat, for karbohydrater finnes ofte i større mengder enn man tror der man ikke forventer det. Jeg har blitt helt avhengig av ketostix for å følge med på at jeg spiser riktig mengde karbo i forhold til å fortsatt være i ketose.

Kari Marita sa for siden:

Jeg er ganske ny selv,men dårlig ånde å uvelhet i begynnelsen er helt normalt.Blod i urinen vet jeg ikke,men tror ikke man får det av ketose nei.Jeg også mistet matlysten i begynnelsen ,men den kom tilbake.Jeg trener mye også,problemet for meg når det gjelder trening er at jeg får hjertebank å høyere puls en før,klarer heller ikke yte så mye i ketose.Derfor skal jeg over på Fedon snart,der kan en spise flere karb.noe jeg trenger mere av når jeg trener.:)

Kari Marita sa for siden:

Må også si at jeg gikk ned lite på ketolysekuren,men når jeg telte kalorier i tilegg gikk det bedre.Tror det har litt med hvor mye du skal ned,jeg skal ned ca 8 kilo.Tror ikke den virker så godt når du skal ned lite,for lavkarbo er vektregulerende.

Kitt sa for siden:

Tenker du bør lese denne!

Du har nok ikke blod i urinen, nei! Du drikker nok bare for lite slik at urinen blir svært mørk! Da ser den gjerne litt rødlig ut!

Jeg er i ketose etter 36timer, mange fortere og noen senere! Kvalme, lite matlyst, hodepine, uvelhet, ånde etc er alle tegn på ketose og helt normalt!:)

Som det blir sagt her, du skal nok få jobbe hardt med de siste kiloene, men det er jo ikke umulig heller!;)

Clockwork sa for siden:

Generell lavkarbo siden April, gått ned 26-27 kg, ligger nogenlunde stabilt mellom 78,5 og 80,5 kg nå. Skal prøve å gå ned til 70 innen sommeren.

Drikker masse lettbrus, og endel vin og kaffe, går helt fint.
Spist endel nøtter og bringebær også, men har kuttet ned på det.

arkine sa for siden:

vis du mener at du har blod i urinen ,er vel den korteste veien å oppsøke lege ,,ikke til å spøke med det
og anngående at du ikke går ned ,er nok at du skal lite ned ,mulig kroppen syns du har bra vekt
men i alle fall så er det ikke skadelig å følge lavkarbo ,det er nok bra for mye annet enn vektregulering også
og det at du føler deg kvalm med mye fett er ogå normalt ,da kroppen må vende seg til fettet

girlish sa for siden:

Hei.
Takker for svar:) Jeg får prøve en stund til og håper at matlysten, trøttheten og at jeg er uvell går over.
Jeg har alltid hatt "pigday", i helgene. Men på lavkarbo har jeg ikke hatt lyst på noe søtt i det hele tatt. Føler jeg skeier mer enn nok ut med bacon og majones:p Prøver å skille hverdagsmat og helgemat, syntes det er kjekt å se fram til helgene, og det er vel lett å gå lei bacon om man har d hver dag:D
Jeg har også tenkt å bestille Stevia og prøve å lage sjokolade, er d noen gode oppskrifter på d her inne. Prøvde å søke på Stevia men fant ingen oppskrifter på sjokolade:cool:

Girlish

girlish sa for siden:

Ja med bedre ettersyn så jeg at det var mørkt ikke rødt, det har stoppet nå. Og jeg drikker rikelig med vann, har alltid gjort d. Men kan jo være jeg hadde drukket lite den dagen:)
Ja de siste kiloen sitter jammen meg hardt, har vært nede der jeg vil før graviditet, men jeg blir jo ikke yngre med årene så det er vel vanskeligere å. Men jeg gir ikke tapt så lett :rolleyes:

Girlish

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.