< Tilbake til oversikten

Ketose og FIBER...hva spiser dere?

Jaudaa sa for siden:

Hei igjen,

lurer på hva folk her inne som er i ketose spiser for å få i seg nok fiber..og hvor mye trenger man?

Kitt sa for siden:

Du får mer enn nok fiber om du spiser de 15-20g karber du skal ha i deg i form av grønnsaker!:ja:
At vi trenger fiber er oppskrytt og nok fett er vel så bra for avføringen!:)

Og du, husk å få i deg 2-3 liter væsker pr dag, minimum!;)

Marte83 sa for siden:

jeg er livredd for å bli forstoppa siden jeg ikke føler jeg får i meg nok fiber? jeg drikker loppefrø blanda med vann 2 ganger om dagen for å holde ting rullende,

trenger man ikke det da kanskje?

Var ikke no problem så lenge jeg spiste spis.deg.slank brød flere ganger om dagen, men når jeg ikke gjør det, ja da går ting tregt..?

TrillTrall sa for siden:

Jeg spiser noe bønner og linser (hver dag i perioder, sjeldnere i andre perioder), noe fiberrik eller rugsprø (ikke daglig) og grønnsaker. Men magen fungerer helt topp den! Det er når jeg skeier litt ut og spiser høykarbo (mel) at magen blir hard og vanskelig... På lavkarbo (ikke ketolyse for meg) fungerer den helt topp! :ja:

lifejack sa for siden:

Man trenger absolutt ikke proppe i seg ekstra fiber på lavkarbo. Fiber er, som nevnt over, oppskrytt. Det er rett og slett ufordøyelig masse som ofte fører til oppblåsthet og blir tilslutt til masse ekstra bæsj (beklager uttrykket). Når man spiser ren og næringsrik mat, får kroppen det den trenger, og nyttegjør seg i større grad av det man putter i munnen, og mindre vil da komme ut samtidig som man ikke vil føle seg oppblåst (tarmene vil være mindre utspilt):)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.