Hei:) Har gått på Easylife siden september 2010 Gikk ca 4uker på pulver før jeg begynte å spise ett måltid om dagen. Men valgte da en ketogen rett (i fra ketolyse boka) Etterhvert har jeg bytta ut noen flere måltider med keto mat. Gjerne 2-3, mens jeg spiser pulver resten av måltiden. Dette har i grunn gått bra, fortsatte å gå ned i vekt, litt saktere, men hjamt. Men de siste 3-4dagene, har jeg fått mindre og mindre utslag på ketostix helt til den i går viste ufarget, dvs ikke lenger i ketose. Hvorfor har dette skjedd? Er jo endel kh i pulveret, men nesten ingenting i det jeg spiser utenom, så kan ikke skjønne hvorfor. Og er selvfølgelig veeeldig usikker på hva jeg skal gjøre nå. Syns seff det er skummelt å spise alt det fettet uten å være i ketose:P Syns dere jeg skal hoppe av ketolysedieten og gå tilbake på pulver, eller kutte ut pulveret og bare konsentrere meg om ketolysematen? Hvor fort kommer jeg meg da evnt inn i ketos igjen?
Håper virkelig på svar :)
Hei!
eg er ingen ekspert, men trur eg ville gått for reine ketolyse mat.
veit ikkje kor mange karbohydrat det er i pulveret?
eg meinar det er best å halde seg til en kostholsfilosofi ellers blir kanskje kroppen heilt forvirra?
Nå har ikke jeg noen erfaring med easylife, men vet du hvor mye karbo du får i deg iløpet av en dag? Drikker du mer vann enn tidligere? Trener du mer?
Som sagt, har ingen erfaring med easylife, men jeg vet at for min egen del er det best å følge en kur... Men det er sikkert andre her som kan hjelpe deg mer enn meg:) Lykke til da, og ikke gi opp før du ihvertfall har funnet ut hvorfor du ikke er i ketose:) Har et forresten gått ned i vekt selv om du ikke har vært i ketose?
Takk for svar:) Får i meg mellom5-10kh gjennom mat i løpet av dagen. pluss det som er i pulveret (ca 13kh) ser jo at dette går litt over det som er anbefalt, men har vært i ketose frem til i går. (har spist blanda kost i 2-3uker) Selvfølgelig pga livskvalitet har jeg mest lyst til å gå på ketogen kost fremfor pulver. men er ikke da faren stor for at jeg havner i et vekt platå? Pga skiftet? Noe som hadde vært kjipt med tanke på ukentlig veiinge for kosveilederen min på easylife :P Etter ønsket vektnedgang (har ca 10kg igjen) blir det lavkarbo uanset. Men spørsmålet er om jeg skal bite tenna sammen og fulføre pulver greine, eller om jeg skal legge om til ketolysekuren og ta eventuelt platå/vektap som det kommer... Huff, mye surr det her...:S
huff, glemte svare på et par ting: Trener ca 5 ganger i uka. Mye styrke og en del cardio. Ervel ikke altid like flink til å få i meg alt vannet jeg trenger men prøver. Har gått lite ned i vekt denne uka...kansje 200g.(har hjamt over gått ned i underkant av en kg i uka frem til nå...)
[LEFT]Du trenger ikke kuttte fett så lenge du holder deg under 72 gram karber om dagen og du har langt igjen på den kvota, tror jeg. For jeg tror pulveret inneholder litt mer karber enn du tror ;)[/LEFT]
For å si det sånn, lavkarbo er mye mer enn strikt ketose, og fett må man ha uansett. Man trenger ikke å være i ketose for å gå ned i vket heller
kanskje diskusjonen på denne tråden gjer valget enklare?
eg ville gått for ketolyse. om det skulle stoppe litt så trur eg likevel vekta går ned etterkvart om ein følger kostholdsråda i ketolyseboka.
Pulveret inneholder 16kh pr posjon. leste akkurat på pakka :P Men da stjeler jo det uansett veldig mye av kh hvis jeg ønsker å fortsatt være i ketolyse... Kan spise masse deilige grønsaker for de 16karbsa.....:)
Dette er et kjedelig forslag, men på ketostixboksen står det med liten skrift
at lokket må lukkes tett og med en gang for de viser dårligere resultat
dersom de har vært utsatt for fukt...
Kanskje du gjør alt riktig og verktøyet er dårlig:)
Takk for tipset, men trur i grunn jeg har passa godt på stixa mine:) de står med lokket godt igjen, og jeg tar det kun opp når ny test skal taes:) Har vært innpå tanken selv, men tror de skal være freshe og i orden:)
Å blande easylifepulver med ketolysekuren går nok ikke bra i lengden. Det er mye kh i pulveret. I et easylifemåltid er det en dagsrasjon av kh på ketolysekuren som ligger på 15-20 g kh pr dag, så det beste er nok om du velger det ene eller det andre. Om du er kommet ut av ketosen, tar det like lang tid før du er inne i ketosen igjen om du er på easylife eller ketolysekuren, som er fra 2-5 dager som regel.
Jeg går også på easylife og stortrives på kursene og treningen, men jeg sluttet med pulver da jeg ble syk, og klarte ikke begynne med det igjen etterpå og gikk over på ketolysekuren. Men jeg tar ikke pulver, kun mat, men følger treningen og kursene for livstilsendring. Ketolysekuren syntes jeg er helt topp og tirves med den, har også like mye vekttap på denne som på easylifepulveret og da er det et lett valg:)
Jeg er også veldig fornøyd med easylife opplegget. Veldig hyggelig kursveileder og en flott gjeng damer som holder hverandre motivrt. Har lært mye om kosthold, motivering, mentalhelde og treniing som kommer godt med. Kommer til å dra på kurskveldene uansett hvilket kosthold jeg velger. Men trur nok nå at jeg kommer til å legge meg på en ren ketogen linje nå uten pulver. hvis det etter noen uker skulle vise seg å ikke fungere, så kan jeg jo altids vurdere ny pulverkur. Da er jo kroppen uansett i ketose, så overgange bør ikke bli så hard(?). Trives jo desidet best med ketokosten:D Og siden jeg trener såpass mye, kan det ikke skade med mer proteiiner og fett:D
Er pulverdietten en lavkaloridiett kan du jo bare innta lavkalori med lavkarbomat,istedet vel? Pulver har jo ingen livsgnist. Masse grønnsaker vil være mye bedre for kroppen din.Men apropos lavkalori. Jeg har funnet ut at jeg kan innta 300 kalorier mer når jeg spiser lavkarbo i forhold til høykarbo.
Anbefaler deg og lese boken Slank med Ketolysekuren av Dr torkil, da får du satt deg godt inn i dietten og lærer hva som er lov og ikke, også er det mange oppskrifter der og.
ketolyse boka har jeg kjøpt og lest. det var den som fikk meg til å begynne med ketogen diett. siden jeg trener så mye også, føler jeg at jeg trenger mer enn pulver kan gi meg. har forresten akkurat teste med stiks med svakt utslag. tydeligvis inne i ketose igjen:-)
Toppers, da er du klar for dyst da. Eller vil vel ikke kalle det for dyst, for det er ganske så komfertabelt og være på denne kuren. Jeg trener ganske mye selv, så jeg har og mye bedre ut av denne dietten enn pulveret. Gir meg masse energi og krefter.
,jepp, klar for dyst:-) har gjort klar frokost med egg og spekeskinke! blir første gang jeg spiser "mat" på skolen... må jo til de grader si jeg gleder meg:-) ser jo på resultatene dine coco aar det virkelig har fungert for deg, så gleder meg til en hverdag uten likhet. takk for svar og gode råd:-D
Kan ikke så mye om dette, men kan jo lufte noen tanker likevel...
Når du kun spiser pulver er du vel i ketose pga kaloriunderskudd? Hvis man da i tillegg innfører ketogen mat med mye fett får man i seg mer energi i tillegg til kh fra pulveret, og da kan vel kh-mengden bli nok til å falle ut av ketose? Men det er jo absolutt lavkarbo likevel:)
Og hvis du måler med ketostixen etter trening er det stor sannsynlighet for å ikke få utslag fordi ketonene som ville blitt skilt ut i urinen heller er blir forbrukt under treningen.
Arrester meg hvis jeg tar feil ;) hehe...
Tror nok du har veldig rett i dette... Først tekte jeg At pulveret fikk meg i ketose, så da kunne det ikke være farlig å spise mat som fikk meg i ketose. Men ser jo nå etter å ha lest rundt her og etter å lest råd fra dere, at jeg har tenkt helt feil... Problemet er jo som du sier at det er to vidt forskjellige måter å komme i ketose på og de jobber mot hverandre på en måte. Så nå er det slutt på pulver og inn med mat. Skal i alle fall gi det noen uker:)
Ellers tester jeg med stiks på samme tid hver kveld rett før jeg legger meg, så trur ikke trenningen innvirker på ketonene da den foregår på morran:)
Nå går jeg på Xtravaganza og ikke Easy life, men det er jo helt samme greien. Jeg har ikke våget å kombinere pulver og mat nettopp på grunn av det høye karbo-innholdet i pulveret. Har gått totalt 22 uker på pulver, og gikk så over til bare lavkarbomat etterpå.
Ellers så kan det godt være at du er i ketose selv om du ikke får utslag på stixen. Jeg merker at når jeg trener ganske masse så får jeg ingen utslag, og det gjør jo du også. Da virker det som om kroppen bruker opp rubbel og bit av ketoner den klarer å produsere.
Nå høres det ut som om du har valgt å gå for ren ketolyse, men om du senere skulle velge pulver igjen så fikk jeg som råd å øke tilskuddet av fett ved siden av pulveret når jeg trente mye, for jeg ble svimmel og dårlig av å trene mye på ren pulverdiett. Det virket fint.
Lykke til med å bli kvitt resten av kiloene uansett hvilken metode du bruker.
christine76:
Ja Easylife og Xtravaganza er jo veldig likt. Har lest mye inne på forumet deres for å lete etter svar på diverse spørsmål:) Kommer nok til å prøve ketolysekuren nå. Har 10-12kg igjen før jeg kommer ned dit jeg skal, og føler jeg ikke trenger å stresse for å komme dit. Helt greit å gå ned 0,5kg i uka istede for1kg. Vet jo det er bedr for kroppen også:D MEN, stopper vekta helt opp, blir det å begynne på pulver igjen tenker jeg...
Gruff...Gruer meg litt til i kveld. Skal på Easylife møte og veiies. Ikke missforstå, for er veldig hyggelig på møte, men gleder meg IKKE til veiinga. Trur ikke jeg har gått ned et gram, ikke mye i alle fall. Vet jo hvorfor, har jo begynt å spise, og magen og tarmene har blitt fylt med mat. Ja, ja, det får bli som det blir. Får håpe på mer nedgang til neste uke:)
Veier ikke dere med kroppsanalyse? I såfall vil vel gjerne vekten vise at du har gått ned i fettprosent selv om ikke vekten har gått ned. Det hjelper jo på.
Vi veier med kroppsanalyse ja, men den har ikke akkura vært snill mot meg i det siste... Har i gjennomsnitt gått ned nesten en kg i uka, men fettprosenten min har sneket seg litt oppovr... Spørr meg ikke hvorfor, har ikke "sprukket" en eneste gang siden mitten av september.... Kansje det er musler? Har jo begynt å spise mer fett og proteiner, såkjennes ut som styrketreninga går lettere, og jeg klarer å presse meg mer:)
Selv om du har gått opp i fettprosent så har du sikkert gått ned i fettmasse. Betyr bare at du prosentvis har gått ned mer vann og annet guff i tillegg til fett. Du får jo stadig lavere vekt å regne prosent av.
På ketolyse bevarer du musklene og taper fettet, i motsetning til lavkalorikurer hvor du mister begge deler. Så det er bra du har konvertert til det og både trener styrke et par ganger i uka og spiser nok protein.
Puh!! Har gått ned en halv kg siste uka:) Veldig fornøyd med det siden jeg har begynt å spise:) Fettprosenten har også gått ned:) Weeeeee!!!!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.