Timiane sa for siden:
Lurer på om det bare er smaken som er forskjellig eller om de er ulike på binde evnen?
Har lyst å lage noe som inneholder soyamel og har bare bakemix.
Timiane sa for siden:
Lurer på om det bare er smaken som er forskjellig eller om de er ulike på binde evnen?
Har lyst å lage noe som inneholder soyamel og har bare bakemix.
Kitt sa for siden:
Soyamel inneholder vel mye mer karber enn bakemixen som er mest basert på soyaproteiner, om jeg ikke husker helt feil!
Jeg hr brukt soyaproteiner der det står soyamel og det har fungert helt fint!:)
mam sa for siden:
Bruk bakemixen, men ta hensyn til at den inneholder litt mere karbohydrater. Er det Torkilds bakemix? Den inneholder 8 g k pr 100 gram, og soyaprotein 2.8. Det er ikke store mengder det er snakk om, men er du på en kur med veldig lite karbohydrater så bør du vurdere hvor mye du spiser i forhold til om du brukte bare soyaprotein.
knh sa for siden:
Kan man bruke mandelmel som erstatning for sojamel og bakemix?
Kitt sa for siden:
Det var snakk om soyamel, ikke protein!;)
Min soyaprotein inneholder kun 0.2karber!:)
mam sa for siden:
Hmm... Ja, jeg tror det. Jeg tar forbehold om at jeg ikke baker så mye. Jeg syns all "bakst" på lavkarbo er dårlig i forhold til høykarbo, så jeg har ikke mye erfaring med det.
Mandelmel gir søtlig smak. Jeg liker det bedre enn kokosmel i frokostlappene jeg steker. De er nesten den eneste vellykkede lakvarbobaksten jeg har prøvd. Vellykket i forhold til smaksopplevelse.
Timiane sa for siden:
Takk for svar. Blir nok å gå til innkjøp av soya protein. :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.