Er det noen her som har erfaring med kløe etter lang tid på ketolyse? Har stort sett gått på kur i 2 år men spiser nå litt mer karbo. Har i et par mnd hatt sinnsyk kløe,mest der lymfene er.....
Er det noen som har hatt dette?
Takker for svar:D
Men slik jeg leser det så er det mest de som hadde det før de begynte på ketolyse...blei verre før de ble bedre. Slik er det ikke for meg,fikk det etterpå.
Da jeg la om til ketogen kost hadde jeg en periode da jeg plutselig var "allergisk" mot stoffet i mange av bh'ene mine. :p Det var rødt og svidde og klødde voldsomt, og jeg følte meg skikkelig lekker, hehe. Men det gikk over igjen!
Høres kjent ut... Jeg klør veldig oppe på føttene, leggene, ribbeina, under bh`n, ryggen og magen. Spesielt på kvelden, så hender jeg sliter med å sovne pga dette. Håper det snart gir seg....:S
når jeg tenker meg om hadde jeg også en periode rett etter jeg startet med lavkarbo(og var i ketose) som jeg var litt rød og klødde litt under og mellom puppene... brydde meg egentlig ikke noe særlig om det.. men nå har jeg kanskje en forklaring ;)
Merker ikke noe til det nå:)
For min del så har jeg klødd i mange mnd nå...måtte til legen for å ta mange tester men ingenting som er galt. Noe må det være for jeg har aldri vært allergisk. Har begynt med nytt vaskemiddel for å se om det kan være det. Står nå på allergi medisin men vil komme til bunns i problemet. Jeg går ikke på kur nå men etter jul skal jeg se om jeg blir bedre på ketolyse igjen. Så får jeg bare klø meg gjennom jula;)
Da har jeg klødd meg gjennom jula å er ikke noe bedre. Har lest mye om kunstig tilsetning at dette kan medføre kløe. Det er jo kunstig,noe som kroppen har problemer med å kvitte seg med. Så har jeg vært inne på tanken om det er mine nyrer som ikke fungerer opptimalt. Dette kan være ekstrem kløe å nattesvette. Så nå har jeg startet med en rensekur for å se om det kan hjelpe:)
Sist jeg gikk på lavkarbo, hadde jeg en voldsom kløe på legger, lår og mest på magen under navelen... Tynn hud der på strekkmerker etter 3 svangerskap og klødde meg til blods! Så virkelig lekkert ut! Har atopisk eksem på hendene, og hadde en del elveblest som barn. Det kjennes ut på samme måte når det setter i gang. Denne gangen er det bedre, men får av og til kveldskløe på bena når jeg legger meg. Jeg tenker at det er mye som foregår under huden når man går ned i vekt, kansje huden trekker seg sammen, så det kan jo være grunnen!
Har en misstanke om at det kan være for mye kunstig søtning...lest om bivirkning på blant anna aspartam....ikke bra. Eller at nyrene ikke fungerer opptimalt. Skal til sykehuset i mars der jeg får satt på noen pads lignende på ryggen som blir lest av etter 3 dager. Kan vel være så mangt dette.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.