Cassiopeia sa for siden:
Det er veie- og måledag i morra, og jeg er spent på resultatet.
Det hadde vært så veldig godt å sett resultater på vekta også nå, og ikke bare på centimetrene. -Men jeg gir meg ikke. Jeg SKAL kvitte meg med 30 kg minner fra mitt gamle liv, det handler bare om å finne den rette måten. :-)
Hittil har jeg lest Atkins og forholdt meg til hans metode, men jeg er så usikker... Usikker på om jeg gjør det rett, usikker på om jeg egentlig har skjønt det hele. Ketolyseboka er på vei i posten, for jeg har bestemt meg for å knekke koden!
Jeg gikk fort ned de første kiloa, men så stoppa det helt, og jeg ble liggende og bikke. Gikk opp, til og med. Så jeg begynte "på nytt", registrerte maten min, oppdaget at jeg ikke har problemer med å kutte ut karbene. Jeg har ikke en gang søtsug :)
Jeg savner ikke ikke poteter, pasta, ris eller brød. Om noen hadde sagt det til meg før jeg kutta det ut, så hadde jeg ikke trodd dem, men jeg savner ikke røyken heller. :rolleyes:
Om jeg har savna noe, så var det knasende knekkebrød, men med Nannahs knekkebrød har jeg jo tilgang på ultralavkarboknekkebrød som smaker godt også.
Jo, jeg savna syrlig også. Bringebæris, sier jeg bare. Det er lørdagskosen sin det!
Halvannen måned i ketose, og det eneste jeg egentlig skjønner er at jeg ikke skjønner stort. Kanskje gjør jeg det rette, men det vet jeg ikke, og jeg vet i alle fall ikke hvorfor...
Jeg er glad i ost, så sammen med grønnsaker, egg, kjøtt og fisk er ost en viktig del av kostholdet mitt, men kanskje bør jeg kutte ned forbruket?
Eller kanskje bør jeg kutte ut svinekjøtt? Heller det, kanskje... Jeg har egentlig aldri spist mye svin... Jeg har liksom ikke merka at det har gjort meg noe godt. Bacon, ribbe og nakkekoteletter er gode fettkilder, men det er kanskje ikke det fettet jeg trenger, og hvorfor skal jeg begynne å spise mat jeg ikke har opplevd som "god for meg" tidligere, bare fordi jeg trenger energi fra fett?
Eller kan det være at forbrenninga mi har gått så mye ned etter røykeslutten at jeg skal være glad til at jeg ikke legger på meg?
OK... jeg er full av spørsmål, og det kan godt være at de ikke har gode svar, men nå trenger jeg hjelp til å holde motivasjonen på topp!