helenemor25 sa for siden:
Noen her som har et middagstips til meg ? har mye egg som jeg må bruke opp før de går ut på dato..noen tips til hva jeg kan lage? tenkte på middag :)
Noen her som har et middagstips til meg ? har mye egg som jeg må bruke opp før de går ut på dato..noen tips til hva jeg kan lage? tenkte på middag :)
TrillTrall sa for siden:
Egg holder seg leeeeeenge over dato. Tidligere hadde eggene mye lengre dato-holdbarhet i butikken, men eu-regler har gjort at man må sette mye kortere "frist" på den nå, men de holder seg ikke noe kortere av den grunn. :)
Kitt sa for siden:
Egg holder seg minst 3 måneder etter utløpsdatoen på esken, så du har sannsynligvis god tid!;)
Ellers er det mange som fryser ned omeletter etc for å ha klart! Eller oopsie- ruller!
Gerd sa for siden:
Ja, eg holder seg laaangt over datoen :ja:
Egg kan også fryses. Uten skall. Jeg har tatt ett og ett egg i en liten pose og fryst. Tines i kjøleskap og brukes i maten.
Du kan lage stor omelett: 8 egg, stekt bacon(eller hva du måtte ønske å ha i), og rasp 150-200g ost og bland i. Stekes i stekepanne på svak varme. Deles i 8 biter og fryses. Lett å ta igjen på travle morgener :D
Det viste jeg ikke:) da har jeg lært noe nytt idag og:D
arnakristin sa for siden:
Hei,
…og er du i tvil om eggene er OK, fyll en bolle med vann – legger de seg på bunnen av bollen er de helt OK.
Timiane sa for siden:
Om du vil bruke eggene, er Nannahs oopsi pizzasnurr en vinner hos meg.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.